Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level?” Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy „Jak Bank Pekao S.A. stał się SIGMĄ”, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse.
The Drum Awards for Marketing EMEA to prestiżowe wyróżnienie przyznawane w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki za wybitne osiągnięcia w dziedzinie marketingu. W poprzednich edycjach nagrodzono m.in. BMW, Coca Colę czy firma Swarovski. Tym razem to Bank Pekao został doceniony przez jury, w skład którego weszli czołowi przedstawiciele branży marketingowej, pracujący na co dzień z takimi gigantami jak np. Disney, Rolls-Royce oraz PlayStation, które nominowało bank w trzech kategoriach: Metaverse, Finance i Gaming. Finalnie Pekao otrzymało brąz w kategorii Metaverse.
Sukces możliwy był dzięki odważnej decyzji Banku Pekao, który jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce, pod koniec 2024 roku, stworzyła autorską mapę w grze Fortnite. Inicjatywa ta stanowiła fragment długoterminowej kampanii marketingowej Konta Przekorzystnego dla Młodych z kartą z wizerunkiem gamingowym pod hasłem „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”, skierowanej do osób w wieku od 13 do 26 lat. Projekt okazał się skutecznym sposobem dotarcia do młodego pokolenia. Dynamiczna forma przekazu, jak również konkursy z nagrodami przełożyły się na wysoki poziom interakcji i pozytywny odbiór wśród użytkowników.
– Przygotowaliśmy coś wyjątkowego dla naszych młodych klientów – pionierską mapę Money Tycoon stworzoną w grze Fortnite. W ten sposób pokazujemy, że rozumiemy świat młodego pokolenia i ich potrzeby. Chcemy docierać do nich tam, gdzie są najbardziej otwarci na nowe treści – również te związane z edukacją finansową. Nie ma lepszego sposobu na naukę niż zabawa – mówi Jorge Sánchez, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.
Artur Brudnicki, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w Banku Pekao S.A. dodaje – Nasza obecność w Fortnite to element szerokiej strategii Pekao. Chcemy być tam, gdzie są nasi klienci – również ci najmłodsi. Edukacja finansowa poprzez grę nie jest chwilowym trendem, ale inwestycją w przyszłość młodego pokolenia. Wierzymy, że umiejętności zdobyte już dziś, przełożą się na lepsze decyzje finansowe w przyszłości.
Kampania została zrealizowana we współpracy z agencją marketingową Sales&More, która odpowiadała za pomysł oraz wdrożenie mapy Money Tycoon Pekao w grze Fortnite. Koncept kreatywny przygotowała natomiast agencja SPOT AND DOT, a mapę – zespół BeLoud. Do współpracy zaproszono również influencera Kamila „Kalucha” Kalińskiego, najpopularniejszego twórcę GTA V na polskim YouTubie.