- Wiodące w swoich branżach firmy, będą wspólnie tworzyć i wdrażać innowacyjne rozwiązania w handlu elektronicznym, rozwijać ekosystemy technologiczne oraz tworzyć nowe procesy cyfrowe.
- To element realizacji strategii polskiego banku numer 1 – tworzenia ekosystemów, które odpowiedzą na codzienne potrzeby klientów, wykraczając poza tradycyjną bankowość.
- List intencyjny został zawarty na 48 miesięcy z możliwością przedłużenia.
List intencyjny PKO Banku Polskiego i Samsung Electronics Polska to początek rozszerzonej współpracy obu firm, które są liderami w swoich branżach. Dostarczą klientom nowoczesne rozwiązania cyfrowe i interesujące oferty, dostosowane do ich oczekiwań i potrzeb. Współpraca zaplanowana jest na 4 lata z możliwością przedłużenia.
PKO Bank Polski i Samsung Electronics Polska skoncentrują się na kilku kluczowych obszarach, w tym rozbudowie specjalnej platformy online dla klientów największego polskiego banku, integracji nowoczesnych usług finansowych, rozwoju sprzedaży w eCommerce oraz oddziałach stacjonarnych, a także na projektowaniu nowych procesów biznesowych i technologicznych. Partnerzy planują również budowę prototypów innowacyjnych rozwiązań, które mogą znacząco wpłynąć na rozwój sektora cyfrowego.
– Zarówno dla PKO Banku Polskiego jak i Samsunga priorytetem jest zaspokojenie potrzeb klientów w ich codziennym życiu. Liczy się ich komfort i dostarczenie im użytecznych i praktycznych cyfrowych rozwiązań. Chcą załatwiać sprawy tanio, wygodnie i u wiarygodnych partnerów. I to wspólnie właśnie zaoferujemy. Efektem naszej współpracy będą udogodnienia i produkty, z których skorzystają klienci obu firm. Dobre partnerstwo i budowanie koalicji oraz innowacyjność i tworzenie nowych standardów obsługi klienta to podstawy sukcesów w ciągle zmieniającej się rzeczywistości rynkowej ery cyfrowej. Nasza współpraca będzie z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych – podkreślił Szymon Midera, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
– Jesteśmy przekonani, że ta współpraca pozwoli nam stworzyć nowatorskie rozwiązania, które nie tylko usprawnią procesy biznesowe, ale przede wszystkim dostarczą realną wartość naszym klientom. Dzięki połączeniu naszych doświadczeń i zasobów technologicznych możemy wspólnie kształtować przyszłość branży cyfrowej Zarówno PKO Bank Polski, jak i Samsung to marki pierwszego wyboru dla milionów Polaków – dlatego nasza współpraca to naturalny krok w kierunku innowacji, które będą miały realny wpływ na codzienne życie użytkowników – skomentował Conor Pierce, prezes zarządu Samsung Electronics Polska.
W ramach współpracy PKO Banku Polskiego i Samsung Electronics Polska powołany został specjalny zespół projektowy, który rozpoczął swoją działalność 7 stycznia 2025 roku. Jego głównym zadaniem jest opracowywanie rozwiązań technologicznych i biznesowych, a także ich potencjalna komercjalizacja. Prace zespołu będą trwały maksymalnie 48 miesięcy, a ich efektem będzie stworzenie nowoczesnych atrakcyjnych ofert i propozycji dla klientów obu firm.
Aplikacja IKO jest obecnie aktywna na 2 mln 800 tys. urządzeń Samsunga, co stanowi ponad 30 proc. wszystkich smartfonów i tabletów z IKO. To marka od lat najpopularniejsza wśród użytkowników IKO – pierwsza trójka telefonów (z systemem Android) z największą liczbą aplikacji PKO Banku Polskiego to modele Samsung.
Jednym z filarów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2025-27 jest pozycja numer 1 w ekosystemach. Bank zakłada rozszerzenie oferty produktów i usług, aby móc funkcjonować w wybranych ekosystemach.
Samsung od ponad 20 lat swojej obecności w Polsce angażuje się w liczne obszary życia społecznego. Globalny lider technologii, posiadając w Polsce swoje największe centrum rozwojowo-badawcze w Europie, tworzy również najnowocześniejsze rozwiązania dotyczące sektora cyberbezpieczeństwa (Samsung KNOX).