PKO Bank Polski gra z Chopinem

PKO Bank Polski po raz pierwszy w historii został partnerem strategicznym Międzynarodowego Konkursu ChopinowskiegoPKO Bank Polski po raz pierwszy w historii został partnerem strategicznym Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego
  • To najważniejsze wydarzenie pianistyczne poświęcone jednemu kompozytorowi i jednemu z najbardziej rozpoznawalnych Polaków na świecie, organizowane tylko raz na 5 lat
  • Bank wspiera także inne wydarzenia towarzyszące Konkursowi, które pozwalają lepiej poznać twórczość wielkiego polskiego pianisty

PKO Bank Polski został strategicznym partnerem Narodowego Instytutu im. Fryderyka Chopina – jednej z najważniejszych instytucji kultury w Polsce, której misją jest pielęgnowanie i popularyzowanie dziedzictwa największego polskiego kompozytora i pianisty. To kolejny wyraz wieloletniego zaangażowania Banku w rozwój kultury wysokiej oraz wspieranie światowej klasy talentów.

PKO Bank Polski od lat konsekwentnie angażuje się w projekty artystyczne i edukacyjne, które mają na celu ochronę i promocję polskiego dziedzictwa narodowego w całym kraju  – od filharmonii, oper, teatrów i muzeów, po interaktywne wystawy, koncerty i festiwale. Partnerstwo z Narodowym Instytutem im. Fryderyka Chopina jest naturalną konsekwencją dotychczasowych działań w tym obszarze. Fundacja PKO Banku Polskiego  wsparła wcześniej m.in. zakup fortepianu marki Steinway dla Bruce’a Liu – laureata XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w 2021 roku. W tym samym roku nabyte zostały również bezcenne autografy nutowe Chopina na prestiżowej aukcji Sotheby’s, ratując je dla polskiej kultury i przekazując do zbiorów NIFC.

– Z dumą wspieramy kulturę i sztukę, ponieważ są one fundamentem tożsamości i wspólnoty narodowej wzmacniającym kapitał społeczny. Współpraca z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina to dla nas zaszczyt, ale też odpowiedzialność. Jesteśmy przekonani, że wspólnie możemy przybliżać twórczość Chopina kolejnym pokoleniom – w Polsce i na całym świecie – mówi Marcin Szymkowiak, dyrektor Pionu Marketingu PKO Banku Polskiego.

Chopin i jego muzyka – doświadczenie kompletne

Zaangażowanie PKO Banku Polskiego w popularyzację twórczości Fryderyka Chopina obejmuje wsparcie trzech wyjątkowych wydarzeń, które w sierpniu, wrześniu i październiku 2025 roku przeniosą Warszawę w sam środek europejskiego świata muzyki klasycznej:

  • 21 Festiwal „Chopin i jego Europa” – coroczne święto muzyki klasycznej, które zestawia twórczość Chopina z muzyką jego mistrzów i uczniów. To unikalna okazja do posłuchania światowej sławy artystów i odkrycia bogactwa europejskiego dziedzictwa muzycznego.
  • Wystawa immersyjna „Romantyczny Chopin” – nowoczesna, wielozmysłowa opowieść o życiu i twórczości kompozytora, realizowana z wykorzystaniem technologii cyfrowych, wizualizacji i interaktywnych instalacji w przestrzeni Art Box Experience.
  • XIX Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina – najważniejsze na świecie wydarzenie pianistyczne poświęcone jednemu kompozytorowi. Konkurs ten co pięć lat przyciąga do Warszawy najzdolniejszych młodych pianistów, których występy śledzą miliony melomanów z całego świata.

– Te wydarzenia pozwalają nie tylko słuchać muzyki Chopina, ale również ją zrozumieć, przeżyć i głęboko się z nią utożsamić. Wspólnie z Narodowym Instytutem Chopina oraz pracownią ART Box Gallery tworzymy przestrzeń, w której doświadczenia z muzyką najsławniejszego polskiego kompozytora nabierają nowego wymiaru. Dzięki połączeniu zarówno tradycyjnej, jak i nowoczesnej formy przekazu twórczość Chopina zyskuje nową głębię, staje się dostępna i zrozumiała dla każdego pokolenia – dodaje Marcin Szymkowiak

Aby dodatkowo podkreślić zaangażowanie banku w partnerstwo wokół wydarzeń związanych z życiem i twórczością wybitnego polskiego artysty, w ciągu najbliższych tygodni nasi klienci i pracownicy usłyszą muzykę Chopina na infoliniach banku oraz będą mogli wziąć udział konkursach i zdobyć bilety na wszystkie wspierane przez nas wydarzenia – w tym także na Konkurs Chopinowski.

Kultura wysoka i popkultura – dwie twarze tej samej pasji

Zaangażowanie PKO Banku Polskiego w promocję kultury nie kończy się na muzyce klasycznej. Bank intensywnie wspiera także projekty z zakresu popkultury, takie jak Open’er Festival i Audioriver – największe festiwale muzyki popularnej w Polsce, które w 2025 roku odwiedziło ponad milion osób. W festiwalowej przestrzeni pojawiła się m.in. Rotunda PKO – kreatywna strefa muzyki, relaksu i aktywności dla uczestników wydarzeń.

– Jesteśmy tam, gdzie grają najlepsze emocje – od sal koncertowych po festiwalowe sceny. Łączymy pokolenia i style muzyczne,  budując markę bliską ludziom, ich pasjom i wrażliwości – podkreśla Marcin Szymkowiak.

PKO Bank Polski. Tam, gdzie brzmi przyszłość – i historia.

ŹRÓDŁOPKO Bank Polski