Warto być Polakiem – kampania Pekao S.A. i NBP promująca patriotyzm gospodarczy

Bank Pekao S.A. wspólnie z Narodowym Bankiem Polskim prowadzą kampanię pod hasłem „Warto być Polakiem” wspierającą patriotyzm gospodarczy. Kontekstem do tego jest emisja banknotu kolekcjonerskiego i złotej monety kolekcjonerskiej z wizerunkiem śp. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Hasło kampanii jest zaczerpnięte z historycznego przemówienia tragicznie zmarłego Prezydenta RP wygłoszonego podczas obchodów Święta Niepodległości w 2009 r.

Kampania opiera się na idei współczesnego patriotyzmu gospodarczego, w którym państwo realizuje swoje zadania wobec obywateli, zarządzając strategicznymi gałęziami gospodarczymi, takimi jak sektor energetyczny czy finansowy. Istotnym elementem tego ostatniego jest zarówno Narodowy Bank Polski, jak i Bank Pekao S.A., drugi największy bank uniwersalny w Polsce.

– Przedwojenna idea niepodległości jako fundamentu gospodarczego przyświecała prezydenturze Lecha Kaczyńskiego – przypomina nadzorujący Bank Pekao S.A. Wicepremier Jacek Sasin, współpracownik zmarłego tragicznie Prezydenta RP i Minister Aktywów Państwowych – Zmarły Prezydent był wielkim propagatorem idei patriotyzmu gospodarczego. Podkreślał, że nieskrępowany żadnymi regułami rynek nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy. Siła gospodarki bierze się z ludzkiej pracy. To ona prowadzi do dobrobytu i powiększania narodowego majątku. Idee, które głosił realizuje z powodzeniem Ministerstwo Aktywów Państwowych, które udowodniło, że nadzór nad spółkami Skarbu Państwa nastawiony na rozwój i pomnażanie majątku państwowego przynosi dobre efekty.

Kampania Pekao S.A. i NBP to wspólna inicjatywa obu instytucji wpisująca się w listopadowe obchody Święta Niepodległości. Wzór banknotu kolekcjonerskiego z wizerunkiem prezydenta Lecha Kaczyńskiego Prezes Narodowego Banku Polskiego, prof. Adam Glapiński podpisał 10 kwietnia 2021 r., w rocznicę katastrofy smoleńskiej. Do obiegu wejdzie 9 listopada 2021 r.

– Poprzez emisję tego banknotu, szczególnie ważnego dla milionów Polaków, a szczególnie ważnego także dla mnie osobiście, bo miałem zaszczyt i przyjemność współpracować z Prezydentem RP prof. Lechem Kaczyńskim, chcemy oddać hołd wielkiemu człowiekowi – podkreśla prof. Adam Glapiński, Prezes Narodowego Banku Polskiego.

Banknot z wizerunkiem zmarłego tragicznie Prezydenta RP będzie miał nakład do 80 tys. Oprócz wizerunku Lecha Kaczyńskiego na rewersie znajdzie się budynek Muzeum Powstania Warszawskiego oraz dźwigi gdańskiej stoczni.

– NSZZ Solidarność, którego współzałożycielem był śp. Lech Kaczyński, kontynuował ideę, na której oparła się założona w 1929 roku Polska Kasa Oszczędności, ideę wspólnotowej odpowiedzialności za kraj i jego rozwój – zwraca uwagę Leszek Skiba, Prezes Zarządu Pekao S.A. – Od początku swojego istnienia nasz bank stawiał sobie za cel nie tylko opiekę nad finansami Polaków, ale także budowę marki Polski w kraju i na świecie, udowadniając w ten sposób, że warto być Polakiem.

– Towarzyszymy w codziennym bankowaniu blisko 6 milionom klientów, równocześnie wspierając inicjatywy wzmacniające pozycję Polski na świecie – dodaje Wiceprezes Zarządu Pekao S.A. Paweł Strączyński, jeden z pomysłodawców kampanii. – Angażujemy się merytorycznie i finansowo na rzecz różnego rodzaju kongresów gospodarczych. Dzieła sztuki wybitnych twórców z kolekcji naszego banku są wypożyczane na wystawy krajowe i zagraniczne, promując dziedzictwo kulturowe Polski. Promowanie patriotyzmu gospodarczego jest więc elementem naszego biznesowego DNA. Cieszę się zatem, że razem z NBP przyczynimy się do popularyzacji tej postawy.

Wielkoformatowe bilbordy promujące patriotyzm gospodarczy będą eksponowane przez cały listopad w centrach kilkunastu polskich miast. Będzie można zobaczyć je w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Opolu, Toruniu, Białymstoku, Gorzowie Wielkopolskim, Lublinie, Olsztynie, Rzeszowie, Zielonej Górze, Legnicy i Jeleniej Górze.

Exit mobile version