Poczucie dobrze spełnionego obowiązku, świadomie niesiona pomoc i szczęście widziane w oczach tych, którzy to wsparcie przyjmują – to wszystko sprawia, że pracownicy Alior Banku już od kilku lat angażują się w różne projekty społeczne. Od 2018 roku takie działania przybrały w banku formę zorganizowanego programu wolontariatu pracowniczego „Zaangażowani w pomaganie”.
Wszelkie podejmowane działania inicjowane są przez samych pracowników. To oni – przy pełnym wsparciu i zaangażowaniu zarządu Alior Banku – decydują, w których akcjach wezmą udział.
– Zawsze chętnie angażowaliśmy się w różnego rodzaju zbiórki na rzecz osób potrzebujących w różnych miejscach w Polsce. Wsparliśmy już m.in. dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych, chore dzieci przebywające w szpitalach, osoby bezdomne, biedne, starsze i samotne – opowiada Wojciech Grabiec, koordynator ds. projektów rozwojowo-szkoleniowych, inicjator wolontariatu pracowniczego.
W 2018 roku w duchu wartości Alior Banku, który stawia na zespołowe działanie, powołany został program wolontariatu pracowniczego „Zaangażowani w pomaganie”. W jego ramach zrealizowaliśmy z powodzeniem wiele ciekawych projektów, m.in.:
- Akcja „Paka dla zwierzaka” zakończyła się wykonaniem przez pracowników Alior Banku aż 110 legowisk i 5 drapaków dla bezdomnych zwierząt. Dodatkowo w ramach zbiórki na rzecz schronisk zebraliśmy m.in. 600 kg karmy i przeróżnych przysmaków, 200 kocy i ręczników, kilkadziesiąt zabawek oraz kilkanaście smyczy i obroży.
- „Zaczytana Akademia” realizowana wraz z Fundacją Zaczytani.org przygotowywała pracowników Alior Banku do roli „bajkoedukatorów”. 30 wolontariuszy z Warszawy, Gdańska i Krakowa już teraz prowadzi zajęcia, których celem jest minimalizowanie lęku wśród małych pacjentów w szpitalach.
- W ramach „Świątecznej inicjatywy” pracownicy Alior Banku odpowiedzieli na ponad 200 listów, które osoby potrzebujące skierowały do Św. Mikołaja i przygotowali dla nich prezenty świąteczne według otrzymanych wskazówek. Zorganizowali także wraz z partnerami społecznymi serię warsztatów świątecznych, których głównym celem było budowanie relacji pomiędzy osobami z różnych środowisk, jak np. z dziećmi, seniorami, osobami z niepełnosprawnością, uchodźcami. Razem tworzyli ozdoby świąteczne, śpiewali kolędy oraz przygotowywali posiłki. W ramach świątecznej zbiórki na rzecz potrzebujących zebrane zostały ciepłe ubrania i obuwie, śpiwory, termosy, bielizna pościelowa oraz artykuły plastyczne do zajęć terapeutycznych. W ramach „Świątecznej inicjatywy” wsparcie od Alior Banku otrzymały dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo wychowawczych, dzieci doświadczone chorobą, osoby starsze i samotne, osoby dotknięte bezdomnością, a także rodziny, które znalazły się w wyjątkowo trudnej sytuacji. Finałem Świątecznej inicjatywy był festyn i kiermasze, podczas których kwestowano ozdoby świąteczne przygotowane przez podopiecznych partnerów społecznych oraz pracowników banku. Kiermasze odbyły się w Warszawie, Gdańsku i Krakowie a także internetowej przestrzeni wewnętrznej tak, aby wszyscy pracownicy banku mogli wziąć udział.
– Jestem przekonany, że chęć pomagania jest naturalną potrzebą człowieka. Czasami wystarczy tylko zainspirować ludzi do działania, stworzyć przestrzeń oraz dać wsparcie w realizacji. To właśnie robimy dzięki zespołowemu działaniu pracowników banku, pracodawcy oraz naszych partnerów społecznych. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie – dodaje Wojciech Grabiec.