Aviva – jako jedyny ubezpieczyciel w Polsce – bezpłatnie ubezpieczyła na życie 29 tys. pracowników ochrony zdrowia na wczesnym etapie epidemii koronawirusa, gdy były największe obawy o zdrowie medyków i ich rodzin.
Magazyn „Media & Marketing Polska” nagrodził tę akcję wyróżnieniem „Marketing z sercem” dla najciekawszych inicjatyw czasu pandemii. Została też wyróżniona w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń w kategorii „Najlepsza inicjatywa do walki ze skutkami pandemii Covid-19”, a także otrzymała nominację do najważniejszej nagrody polskiego świata reklamy – Effie Awards 2020 – w kategorii React & Sustain.
Nie była to jedyna forma wsparcia ubezpieczyciela na rzecz ochrony zdrowia i społeczeństwa w trudnym czasie. Medycy, którzy ubezpieczyli w Avivie swoje auta, w razie awarii, stłuczki czy wypadku korzystali z priorytetowej likwidacji szkody i wsparcia assistance. Firma sfinansowała produkcję 6 tys. przyłbic ochronnych dla medyków oraz przekazała ponad 1 mln zł dla Polskiego Czerwonego Krzyża na zakup środków ochronnych dla 5 tys. opiekunek seniorów i paczki z pomocą dla 3 tys. rodzin dotkniętych bezrobociem w pandemii oraz seniorów.
Aviva znalazła się też w gronie 18 ubezpieczycieli, którzy sfinansowali pracę 100 dodatkowych konsultantów w centrum telefonicznym Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Inicjatywa, zorganizowana przez Polską Izbę Ubezpieczeń, wspiera osoby walczące z koronawirusem na pierwszej linii oraz Polaków, zmagających się ze skutkami pandemii.
Firma wyszła też naprzeciw klientom, którzy przeżywali kłopoty finansowe w związku z epidemią. Ułatwiliśmy im skorzystanie z prolongaty składek w indywidualnych ubezpieczeniach na życie. Dzięki temu mogli utrzymać ochronę ubezpieczeniową mimo tego, że przez pewien czas nie płacili bieżących składek. Klienci doceniają takie podejście. Szczególnie osoby prowadzące działalność gospodarczą, a jest ich ok. 40% wśród klientów Avivy, przeżywają spore turbulencje, a w wielu branżach poniosły straty. Pewne przesunięcie płatności składek w czasie okazuje się dobrą inwestycją w przyszłość.
Podobnie postąpiliśmy w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Lojalnym klientom, odnawiającym u nas na kolejny rok ubezpieczenie swojego auta, daliśmy możliwość rozłożenia składki na raty bez zwyżki. Oznaczało to, że suma rat będzie taka sama jak płatność jednorazowa. Inicjatywa została dobrze przyjęta i skorzystało z niej więcej klientów niż zakładaliśmy.
Odpowiedzialna postawa firmy – jak i całej branży ubezpieczeniowej – złagodziła kłopoty gospodarcze, dała klientom poczucie bezpieczeństwa i realnie pomogła w leczeniu chorych na Covid-19. Czujemy satysfakcję z naszych działań, zwłaszcza z bezpłatnego ubezpieczenia dla medyków, utrzymania klientów oraz ciągłości ich obsługi pracy dzięki elastyczności naszych ludzi oraz zastosowaniu technologii.