Bank Millennium

Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium

2019 rok był dla nas jedyny w swoim rodzaju. Udowodnił, że potrafimy skupiać się jednocześnie na trzech kluczowych obszarach – wzroście organicznym, wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań i ogromnych, wielowymiarowych projektach. Bezsprzecznie największym wyzwaniem, a zarazem projektem roku była fuzja z Euro Bankiem.

Na polskim rynku bankowym nie było chyba transakcji zrealizowanej w tak szybkim tempie. Zwykle doprowadzenie do fuzji prawnej zajmowało rok, a fuzja operacyjna odbywała się po kolejnych czterech kwartałach. My sfinalizowaliśmy przejęcie w końcu maja, 1 października połączyliśmy się formalnie, a operacyjnie w listopadzie. W sumie cały ten skomplikowany proces zajął mniej niż rok i zakończył się pełnym sukcesem.

Połączony bank, z centralami w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku, posiadający na koniec roku ponad 600 oddziałów własnych i blisko 230 franczyzowych jest teraz silniejszy i jeszcze bardziej konkurencyjny.  Dzięki połączeniu z Euro Bankiem i utrzymaniu dwucyfrowych wzrostów organicznych w wielu obszarach, ugruntowaliśmy swoją siódmą pozycję na rynku, nastąpiła też znaczna poprawa marży odsetkowej. Przewidywane synergie pozwolą nam zrealizować cele strategiczne i umożliwią, w okresie 1-2 lat, osiągnięcie celu rocznego zysku netto w wysokości 1 mld zł. Dzięki integracji potencjału i najlepszych praktyk Banku Millennium i Euro Banku będziemy w stanie osiągać jeszcze lepsze wyniki i proponować klientom atrakcyjniejsze produkty, ze szczególnie silną pozycją w kredytach konsumenckich. Synergie umożliwią czerpanie korzyści z efektu skali oraz jeszcze efektywniejszej obsługi połączonej, ponad 2 mln bazy klientów.

Bezpośrednio w projekt integracji zaangażowanych było ponad 1000 osób, którzy okazali się zespołem fantastycznych, niezwykle utalentowanych, i co ważne, współpracujących ze sobą ludzi. To właśnie praca zespołowa i imponujące zaangażowanie wszystkich tych osób pozwoliły na osiągnięcie sukcesu.

Kluczem do wszystkich prowadzanych przez nas działań była niezmiennie dbałość o najwyższej jakości pozytywne doświadczenie klienta. Wierzymy, że w dobie powszechnej cyfryzacji i gwałtownego rozwoju technologii, o sukcesie przedsiębiorstwa decyduje zdolność do budowania z klientami długoterminowych, trwałych i opartych na zaufaniu relacji. Klienci to dostrzegają i doceniają – w najnowszym badaniu zachowań i preferencji klientów firmy doradczej Bain & Company Bank Millennium uzyskał najwyższy wśród polskich banków wskaźnik NPS, opisujący skłonność klientów do polecania usług znajomym. W konkursie Gwiazdy Bankowości 2019 stanęliśmy na podium trzy razy, zwyciężając m.in. w kategorii „Relacja z klientem” i otrzymując tytuł „Gwiazda relacji z klientem”. W zestawieniu TOP 100 marek opracowanym przez KPMG zostaliśmy liderem „Customer Experience” polskiego sektora finansowego i znaleźliśmy się w pierwszej dziesiątce stu najlepiej ocenianych marek w Polsce.

Exit mobile version