Bankowość internetowa nie tylko dla młodych. Alior Bank uczy seniorów korzystania ze swoich rozwiązań

Branża finansowa od lat dynamicznie rozwija się pod względem technologicznym. Oferowane przez banki rozwiązania zyskują wśród Polaków coraz większą popularność. Instytucje finansowe, ciesząc się z rosnącej liczby użytkowników kanałów zdalnych, nie mogą zapominać o osobach starszych, które często są wykluczone cyfrowo. Blisko połowa seniorów posiada rachunek w banku, jednak z bankowości internetowej korzysta tylko co trzeci Polak po 59. roku życia. Jeśli chodzi o samą bankowość mobilną, to wśród jej użytkowników, reprezentanci najstarszej grupy wiekowej stanowią znikomy odsetek.

Alior Bank chce wspierać swoich klientów w korzystaniu z nowych technologii. Z przeprowadzonego na jego zlecenie badania wynika, że osobom starszym brakuje przede wszystkim przestrzeni i okazji do nauki. Często barierą w korzystaniu z bankowego konta internetowego jest brak podstawowych narzędzi – komputera oraz Internetu. Nie bez znaczenia są również obawy związane z bezpieczeństwem w posługiwaniu się nowymi technologiami. Alior Bank stara się eliminować te bariery i przybliżać seniorom zasady nowoczesnego bankowania.

Praktyczna wiedza dla klientów

Marcin Nowakowski, Dyrektor ds. Wsparcia Sprzedaży Alior Banku

Jednym z działań na rzecz integracji osób starszych w 2019 roku były zorganizowane przez Alior Bank warsztaty z podstaw z bezpiecznego zarządzania finansami online. – Podczas wydarzenia bankierzy przekazali uczestnikom praktyczną wiedzę z zakresu obsługi kanałów cyfrowych banku. Seniorzy mogli przy ich wsparciu skorzystać z demo bankowości mobilnej Alior Mobile, zalogować się do konta, sprawdzić saldo oraz historię rachunku. Dowiedzieli się także, jak działa zlecenie przelewów. Eksperci Alior Banku przedstawili zasady bezpiecznego użytkowania konta internetowego: udzielili wskazówek dotyczących haseł, autoryzacji transakcji, zarządzania limitami karty, a także jej blokowania. Nam z kolei warsztaty pozwoliły na lepsze zrozumienie potrzeb osób starszych – mówi Marcin Nowakowski, Dyrektor ds. Wsparcia Sprzedaży Alior Banku.

Nauka z pomocą bankierów

Inicjatywą, która na większą skalę ma wspierać klientów w edukacji z zakresu bankowości cyfrowej, jest wprowadzenie do wszystkich oddziałów Alior Banku iKiosków. Jest to przestrzeń, w której znajdują się tablety z dostępem do sieci. Korzystając ze wsparcia pracowników banku, każdy może wypróbować cyfrowe kanały, zalogować się do konta online i poznać jego funkcje. Bankierzy mają do dyspozycji również smartfony, na których zainstalowana jest aplikacja banku. Klienci mogą ją przetestować i dowiedzieć się, jak krok po kroku korzystać z dostępnych w niej komponentów. – Nasi klienci coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie dają bankowość internetowa i aplikacja mobilna. W ciągu roku liczba użytkowników aplikacji naszego banku wzrosła o 80 proc. – mówi Marek Wasilewski, Dyrektor Zarządzający w Pionie Sprzedaży Klienta Indywidualnego w Alior Banku.

Marek Wasilewski, Dyrektor Zarządzający w Pionie Sprzedaży Klienta Indywidualnego w Alior Banku

Dzięki podejmowanym działaniom Alior Bank stara się podnosić świadomość osób starszych na temat bankowości elektronicznej oraz bezpieczeństwa. Celem tych działań jest również tworzenie przestrzeni na dialog z seniorami. Pozwala to lepiej poznać ich obawy oraz potrzeby związane z codzienną obsługą konta online. Takie inicjatywy dają seniorom pełne wsparcie przy zakładaniu konta internetowego i korzystaniu z oferowanych funkcji, a tym samym zmniejszają ich wykluczenie w świecie nowych technologii bankowych.

Exit mobile version