Komfortowy, cyfrowy i ekologiczny – taki jest nowy format oddziałów Alior Banku

Dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów są jednym z motorów zmian w bankowości. To właśnie za ich sprawą Alior Bank wprowadził nowy format oddziału, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Całkowicie zmienia on sposób kontaktu klienta z placówką bankową dzięki maksymalnej poprawie komfortu oraz funkcjonalności wykorzystywanej przestrzeni. Za projektem odnowionego oddziału przy al. Jana Pawła II 35 w Warszawie kryją się m.in. optymalizacja procesów, rewolucja technologiczna oraz odpowiedzialność społeczna.

Mateusz Poznański, Wiceprezes Alior Banku odpowiedzialny za obszar klienta indywidualnego

„Jedna z sal w nowym oddziale posiada system telekonferencyjny, dzięki któremu bankier może połączyć się z ekspertem i od razu w obecności klienta uzyskać poradę dotyczącą finansowania czy inwestycji. Dzięki połączeniu wideo oraz obecności bankiera dużo łatwiej przeprowadzić klientów przez trudniejsze obszary finansów oraz asystować w przejściu do świata cyfrowego.”

Magdalena Łabęcka, Dyrektor Oddziału przy Al. Jana Pawła II w Warszawie

 

„Chcemy pomagać klientom dostosowywać się do zmian, jakie zachodzą w bankowości. W Alior Banku zachęcamy klientów do korzystania ze zdalnych kanałów bankowości. Jednocześnie zależy nam, aby tradycyjny oddział był wyposażony w narzędzia, dzięki którym klient przy naszym wsparciu będzie mógł poznać nowe rozwiązania i je wypróbować.”

 

 

Kawa i herbata dla wszystkich klientów

Jednym z głównych założeń oddziału jest usprawnienie działania bankierów. Do tego potrzebne było wydzielenie stref i dobór odpowiednich rozwiązań, które pozwalają na jeszcze lepsze dopasowanie obsługi do potrzeb klienta.

Zaraz po wejściu do oddziału klienta wita przytulna przestrzeń z wygodnymi fotelami oraz kawą i herbatą z upraw ekologicznych, a także z filtrowaną wodą. To miejsce, gdzie klient może odpocząć i spokojnie przygotować się do spotkania. Niedaleko znajdują się stanowiska obsługowe, wyposażone w narzędzia niezbędne do wykonania wszystkich operacji. Bankier może więc skupić się wyłącznie na potrzebach klienta, bez odchodzenia od stanowiska, poszukiwania sprzętu czy chodzenia po wydruki.

Stanowiska wydzielone są zarówno wizualnie, jak i akustycznie, dzięki czemu dają poczucie komfortu i zapewniają potrzebną w banku dyskrecję.

Wsparcie bankierów i nauka w oddziale

W innej części oddziału znajduje się tzw. strefa digital, gdzie do dyspozycji klientów są tablet oraz smartfon. Dzięki tym urządzeniom klient z pomocą bankiera może wypróbować bankowość cyfrową i aplikację mobilną, po raz pierwszy się zalogować i sprawdzić działanie tych rozwiązań. Bankier wesprze klienta także podczas korzystania z bankomatu i wpłatomatu, który znajduje się przy wejściu do oddziału.

Dyskrecja w czasie spotkań z bankierem

W oddziale znajdują się także dodatkowe sale, które służą spotkaniom z klientami, gdy rozmowa wymaga więcej poufności i prywatności. Specjalnie przysłonięte ściany uniemożliwiającą identyfikację przebywających w tych pomieszczeniach osób. Także te sale są wyposażone we wszystkie niezbędne sprzęty.

Trzecia strefa to miejsce pracy bankierów, niedostępne już dla klientów. Jest ono wyposażone w ekran, na którym bankierzy mogą sprawdzać m.in godziny rezerwacji poszczególnych sal spotkań. Ponadto, w oddziale został wydzielony pokój do rozmów telefonicznych ze stanowiskami z akustycznego filcu. Dzięki temu bankierzy mogą w ciszy i komforcie rozmawiać z klientami.

Ekologiczny wymiar nowego oddziału

W oddziale zostały wykorzystane materiały i produkty lokalnych dostawców. W dużej mierze są to surowce z recyklingu. Przykładem mogą być blaty wyprodukowane z przetworzonych kubków po jogurtach, tapicerki oraz sufity z materiału po recyklingu butelek PET. Ponadto część wyposażenia została wytworzona z drewna z roślin szybkorosnących.

Oddział został zaplanowany tak, by ograniczać zużycie zasobów. W przestrzeni zwiększono dostęp do światła dziennego, a zamontowane światła LED dopasowują się pod kątem natężenia światła i koloru do pory dnia. W oddziale można napić się filtrowanej kranówki, a akcesoria do serwowania napojów są w 100 proc. biodegradowalne.

Exit mobile version