PKO BANK POLSKI

Katarzyna Dziwulska – Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim

Oferta z zakresu codziennego bankowania w segmencie masowym w wielu bankach jest bardzo atrakcyjna. Proste warunki zwalniają z podstawowych opłat. Bankowość premium powinna być jeszcze lepsza. Czym zachęcacie Państwo klientów, aby skorzystali z Państwa oferty w tym segmencie? Na czym polega lepsza oferta produktowa w Państwa bankowości osobistej?

Każdego dnia staramy się zapewniać najwyższą jakość usług i dostarczać rozwiązania, których oczekują klienci. To potrzeby klientów wyznaczają kierunek, w jakim podążamy przy tworzeniu i rozwijaniu naszej oferty i usług. Klientom Bankowości Osobistej proponujemy obsługę przez wykwalifikowanych doradców, którzy profesjonalnie wspierają ich w podejmowaniu decyzji finansowych. Doradcy pomogą w dobraniu najlepszych rozwiązań, odpowiadających na aktualne potrzeby klienta. W ramach inicjatyw biznesowych stawiamy na wiedzę oraz kompetencje zawodowe doradców, co ma bezpośrednie przełożenie na jakość obsługi i satysfakcję klientów.

Analizujemy na bieżąco zarówno zmiany zachodzące w sektorze bankowym, jak i oczekiwania naszych klientów. Zależy nam, aby doradcy byli dla nich partnerami w rozmowie. Potwierdzeniem kompetencji doradców Bankowości Osobistej są posiadane przez nich certyfikaty rynkowe, a wśród nich m.in. Certyfikat EFPA czy też Certyfikat Profesjonalnego Doradcy Bankowości Osobistej, którego uzyskanie było możliwe dzięki uczestnictwu w inicjatywie edukacyjnej realizowanej z Warszawskim Instytutem Bankowości.  Działania rozwojowe prowadzimy nieustannie – aktualnie jesteśmy w trakcie realizacji drugiej edycji certyfikacji zewnętrznej we współpracy z WIB, który jest liderem rynkowym w kształceniu kadry finansowej.

Klientom bankowości osobistej oferujemy również szereg benefitów. W zakresie dostępnych usług warto podkreślić, że mają możliwość otrzymania indywidualnych rekomendacji w ramach dostępnej zarówno w procesach zdalnych, ale również u doradców usługi doradztwa inwestycyjnego przy wykorzystaniu PKO Inwestomatu. W odpowiedzi na potrzeby klientów rozszerzyliśmy tę usługę w taki sposób, że klienci otrzymują rekomendację nie tylko w momencie rozpoczęcia inwestycji, ale również w trakcie jej trwania. Usługa ta jest dla klientów bardzo wartościowa. Wśród benefitów produktowych warto również zwrócić uwagę  m.in. na specjalną ofertę depozytową, ofertę produktów strukturyzowanych czy lokat inwestycyjnych. Oprócz tego klienci korzystają z indywidualnych warunków cenowych kredytów czy też usług dodatkowych jak Concierge, ubezpieczenie NNW. Mogą też przystąpić do programu Mastercard Bezcenne Chwile z kartą kredytową, a dzięki temu otrzymywać nagrody rzeczowe. Najważniejsze jest dla nas stałe udoskonalanie oferty tak, aby była elastyczna i w jak najlepszy sposób odpowiadała na oczekiwania klientów.

Doradcy bankowości premium często podkreślają swoją osobę jako atut w tym segmencie pokazując, że klient może obsługiwać się u dedykowanej osoby. To zupełnie inne podejście niż w segmencie masowym, gdzie promowana jest samoobsługa klienta w kanałach zdalnych. Czy zależy Państwu, aby klient bankowości osobistej przychodził do placówki? Czy klient z tego segmentu ma jakieś dodatkowe możliwości w zakresie zdalnej obsługi?

Stale analizujemy oczekiwania naszych klientów, odnośnie formy, z jakiej chcą skorzystać w kontaktach z bankiem. Klienci cenią sobie komfort i możliwość wyboru sposobu załatwienia swojej sprawy.  W naszym segmencie mają szczególne wymagania również w zakresie dostępu do zdalnych procesów obsługi. Wielu z nich na co dzień korzysta z IKO czy iPKO realizując w ten sposób codzienne dyspozycje finansowe. Procesy cyfrowe są dzisiaj standardem rynkowym i trudno wyobrazić sobie sposób obsługi, w którym nie są wykorzystywane. Pamiętajmy jednak, że to są tylko narzędzia. W wielu sytuacjach kontakt z doradcą jest dla klienta bezcenny, a w szczególności dotyczy to decyzji zakupu bardziej złożonych produktów. W takich sytuacjach klienci oczekują wsparcie merytoryczne doradcy i jego dostępność jest wówczas niezbędna W Bankowości Osobistej to klient decyduje, z jakiej formy kontaktu z bankiem chce skorzystać.

Słowo-klucz w bankowości osobistej to „indywidualne podejście”. Na czym ono polega w Państwa bankowości osobistej?

Klienci Bankowości Osobistej oczekują kompleksowej i indywidualnej obsługi, która będzie ich efektywnie wspierać , w codziennym bankowaniu, jak również w planowaniu krótko czy długoterminowych działań finansowych. Jako bank zapewniamy im takie rozwiązania, które odpowiadają na ich potrzeby. Klienci zamożni korzystając ze wsparcia osobistego doradcy mogą otrzymać diagnozę swojej sytuacji finansowej, jak również wsparcie w opracowaniu indywidualnego planu finansowego. Takiego, który uwzględni ich potrzeby w zakresie budowania i pomnażania majątku oraz realizacji innych celów finansowych. Nasi doradcy Bankowości Osobistej, oferta oraz rozwiązania odpowiadają na te potrzeby.

Klientom bankowości osobistej oferujemy również indywidualne  warunki cenowe przy zaciąganiu  kredytu, oraz w transakcjach inwestycyjnych. Przedstawiamy im również spersonalizowane oferty inwestycyjne, które mogą być dostępne zarówno u doradcy jak i w kanałach zdalnych.

W segmencie masowym widać dużą konkurencję i walkę o pozyskanie nowego klienta, co pokazują liczne promocje dla nowych klientów. Zjawisko to jest znacznie mniej wyraźne w bankowości osobistej. Czy to cecha charakterystyczna wyższego segmentu czy zabieganie o tego klienta dopiero przed nami?

Każdy klient jest dla nas najważniejszy. Staramy się, aby grono naszych klientów stale się powiększało, dlatego uważnie słuchamy klientów i analizujemy potrzeby, z jakimi do nas przychodzą. Podążamy za oczekiwaniami co do usług i rozwiązań, jakie im oferujemy.  Dbamy o ich jakość tak samo jak o jakość oferty produktowej,  tak aby nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów i trendami rynkowymi.  Najważniejszym źródłem rozwoju naszego segmentu są rekomendacje, opinie i polecenia naszych klientów.

Na ile łatwo jest zostać klientem bankowości ` w Państwa Banku będąc już klientem indywidualnym? Czy każdy klient Państwa Banku, który spełnia warunki kwalifikujące go do tego segmentu otrzymuje zaproszenie do bankowości osobistej? Po jakim czasie? Czy jest to proces ciągły czy odbywa się na przykład tylko raz w roku?

Wielu klientów, którzy obecnie  korzystają z Bankowości Osobistej, na starcie współpracy z PKO Bankiem Polskim korzystało z oferty popularnych produktów bankowych. Często klienci dopiero po otwarciu pierwszej relacji z bankiem i po zapoznaniu się z całościową ofertą, decydują się na przejście do segmentu Bankowości Osobistej. Sam proces jest bardzo prosty – wystarczy otworzyć lub przekształcić rachunek na konto Aurum lub Platinium. Taką dyspozycję klienci mogą złożyć zarówno w oddziale, jak i w kanałach zdalnych. W ramach banku systematycznie zapraszamy klientów zamożnych, którzy korzystają z palety popularnych produktów bankowych, do grona osób korzystających z oferty Bankowości Osobistej.

Exit mobile version