Czym zaskoczy nas mBank? Koncepcja nowej sieci sprzedaży w mBanku.
NOWA SIEĆ SPRZEDAŻY mBanku
Do końca 2018 roku wszystkie oddziały banku – pełniące dzisiaj różne funkcje – zostaną połączone w ramach jednej, spójnej sieci. Dotychczasowy podział na placówki detaliczne i oddziały korporacyjne zostanie zmieniony zgodnie z zakresem oferowanych usług. Propozycja mBanku zrywa z tradycyjnym wyobrażeniem placówek finansowych, dostosowując oddziały do potrzeb i oczekiwań klientów.
Koncepcja nowej sieci sprzedaży mBanku zakłada specjalizację placówek pod kątem oferowanych usług. Zmiany będą realizowane sukcesywnie do końca 2018 roku.
– Podział na placówki detaliczne i korporacyjne zostanie zmieniony. W miejscu dotychczasowych oddziałów pojawią się centra doradcze, mające pełnić funkcję ośrodka kompetencji doradczych, oraz tzw. lekkie oddziały zlokalizowane w galeriach handlowych – wyjaśnia Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. Operacji i Informatyki.
Centra doradcze dostępne będą we wszystkich miastach, w których bank posiada dziś swój oddział. Klienci będą mogli w nich skorzystać z pełnej oferty usług bankowości detalicznej, bankowości korporacyjnej i prywatnej oraz produktów wybranych spółek mBanku (np. mLeasingu, mFaktoringu, Domu Maklerskiego mBanku – w zależności od tego czy w danym mieście jest oddział danej spółki).
Lekkie placówki mają zapewniać szybką i sprawną obsługę w podstawowym zakresie (głównie obsługa kasowa i usługi z obszaru produktów podstawowych, tj. konto, karta płatnicza, kredyt gotówkowy). W przypadku gdy klient będzie chciał porozmawiać na temat bardziej skomplikowanych produktów i usług, będzie mógł to zrobić, łącząc się za pośrednictwem videochatu, z pracownikiem centrum doradczego mBanku.
Centrum doradcze – wszyscy finansiści w jednym miejscu
Nie lubisz kolejek w banku i tego, że przy placówce na głównej ulicy nie ma gdzie zaparkować? Swoje finanse kontrolujesz przez internet, ale o sprawach ważnych wolisz porozmawiać z doradcą w komfortowych warunkach? Jeśli tak, to nowy typ placówki bankowej jest właśnie dla Ciebie.
Otaczający nas świat staje się coraz bardziej cyfrowy – nie tylko w kategorii rozrywki czy zakupów, ale również usług bankowych. Dzisiaj już ponad 25 mln Polaków ma dostęp do banku przez internet, a przynajmniej 5 mln obsługuje swoje finanse dzięki aplikacjom mobilnym i innym rozwiązaniom na smartfony.
Pomyliłby się jednak ten, kto sądzi, że cyfrowy świat wypiera ten realny. Mimo masowej popularności serwisów z muzyką cyfrową (np. iTunes, Spotify), sklepy wciąż oferują „zwykłe” płyty CD czy – ostatnio będące znowu w modzie – winyle. Tak samo jest z bankami. Chociaż użytkowników bankowości w wydaniu elektronicznym można liczyć w milionach, placówki bankowe wciąż funkcjonuję. Zmienia się jednak ich rola.
Miejsce komfortu
Ideą centrum doradczego mBanku, jest oferowanie kompleksowej, często wymagającej czasu obsługi wraz z pełną gamą usług bankowości detalicznej, korporacyjnej i prywatnej oraz produktów wybranych spółek mBanku (np. mLeasingu, mFaktoringu i Domu Maklerskiego mBanku).
Tego typu placówki mBank uruchamia sukcesywnie w całej Polsce – przede wszystkim w budynkach biurowych poza lokalizacjami przy głównych ulicach miast. Dlaczego? Wszystko po to, by zagwarantować dobry dojazd i miejsce parkingowe (w przeciwieństwie do klasycznych placówek).
Za otwartymi drzwiami
Centrum doradcze spełnia funkcję komfortowego miejsca spotkań z klientami, a także przestrzeni do pracy dla doradców różnych obszarów biznesowych banku. Dzięki temu klient ma gwarancję, że finansiści wyspecjalizowani w różnych dziedzinach (nie tylko w bankowości, ale np. w leasingu), będą dla niego dostępni w jednym miejscu. Chociaż to rozwiązanie wydaje się oczywiste, wciąż nie jest standardem na polskim rynku. W mBanku lubimy jednak niestandardowe rozwiązania.
Ale mBankowe centra to nie tylko miejsca spotkań. Bez trudności można w nich również wykonywać standardowe transakcje bankowe lub skorzystać z obsługi gotówkowej.
Lekkie placówki – nowoczesny bank w Twoim centrum handlowym
Wizyta w banku „po drodze”, w trakcie zakupów w centrum handlowym? I to nie w specjalnej strefie usługowej, ale tuż obok Twojego ulubionego sklepu z ubraniami? Dlaczego nie! Właśnie tam znajdziesz nowe lekkie placówki mBanku.
Koncept lekkiej placówki mBanku to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy chcą by bank był zawsze pod ręką. Nowe oddziały wyróżnia dogodna lokalizacja – w centrach handlowych – czyli tam, gdzie według różnych statystyk, uwielbiamy spędzać czas. Co ważne, placówki otwarte są dokładnie w tych samych godzinach, co galeria handlowa. Dzięki temu sprawy bankowe możesz spokojnie załatwić po pracy czy nawet w weekendy.
Punkty, które w tego typu miejscach otwiera mBank, mają zapewniać szybką i sprawną obsługę w podstawowym zakresie, np. otwarcie konta z kartą płatniczą wydawaną na miejscu, udzielnie kredytu, a także przyjmowanie dyspozycji oraz wpłaty i wypłaty. Realizację tych czynności doskonale wspiera technologia, którą dosłownie naszpikowana jest nowa placówka – zaczynając od wielkich ekranów dotykowych, po tablety, na USB pozwalającym podładować telefon komórkowy kończąc.
Lekkie placówki to także miejsce, które możesz odwiedzić z dzieckiem, bez obawy o to, że będzie się nudzić, gdy Ty rozmawiasz z doradcą. W mBanku przygotowaliśmy specjalny kącik zabaw dla najmłodszych. Starsze dzieci na pewno zainteresuje też specjalny bankomat-zabawka, w którym bawiąc się, będą mogły poznać podstawową wiedzę z obszaru finansów.