W aplikacji mobilnej Banku Millennium w pierwszym kwartale 2019 została udostępniona klientom możliwość tymczasowej blokady kart płatniczych. Usługa pozwala na zablokowanie karty na określony czas. Jest przydatna, gdy na chwilę rozstajemy się z kartą, np. zostawiając portfel w szatni na basenie, siłowni czy gdy wybieramy się na koncert.
W ramach usługi klient może w bardzo prosty i szybki sposób zablokować każdy rodzaj karty: debetową, kredytową, przedpłaconą, w tym karty główne i dodatkowe. Tymczasowa blokada dotyczy wszystkich transakcji z użyciem karty. Po włączeniu usługi nie można płacić kartą w sklepach i innych punktach usługowych, korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem kartą wirtualną, płacić za zakupy w internecie przez podanie danych karty (numeru, daty ważności, kodu CVV/CVC), nie można też wpłacać i wypłacać pieniędzy z bankomatu i wpłatomatu przy jej użyciu. Aby skorzystać z usługi, wystarczy zalogować się do aplikacji, z ekranu głównego wybrać kartę i potwierdzić blokadę jednym kliknięciem.
Czas blokady nie jest ograniczony. Blokadę karty można włączać i wyłączać w aplikacji dowolną liczbę razy, w każdym momencie. Kartę można zablokować zarówno na chwilę, jak i do końca jej ważności. Jeżeli klient zapomni o aktywnej blokadzie, przy próbie dokonania transakcji zablokowaną kartą otrzyma SMS lub powiadomienie w aplikacji mobilnej. Blokadę można wtedy szybko usunąć w aplikacji, korzystając np. z widgeta dostępnego przed zalogowaniem, a następnie dokończyć transakcję.