BNP PARIBAS BANK POLSKA

Łukasz Wojdak, Dyrektor Departamentu Zarządzania Segmentem Klientów Biznesowych i Premium w Banku BNP Paribas

Oferta z zakresu codziennego bankowania w segmencie masowym w wielu bankach jest bardzo atrakcyjna. Proste warunki zwalniają z podstawowych opłat. Bankowość Premium powinna być jeszcze lepsza. Czym zachęcacie Państwo klientów, aby skorzystali z Państwa oferty w tym segmencie? Na czym polega lepsza oferta produktowa w Państwa bankowości osobistej?

Oferta premium, którą udostępniamy naszym Klientom w tym segmencie, charakteryzuje się komfortem użytkowania i kompleksowością. Została przygotowana z myślą o zaspokojeniu najważniejszych potrzeb Klientów Premium. Korzystając z „Mojego Konta Premium” mogą wybrać dedykowaną do tego rachunku „Moją Kartę Premium”, która daje możliwość transakcji w wielu walutach bezpośrednio z konta złotówkowego, a jej dodatkowym atutem jest bezpłatne ubezpieczenie „Rezygnacja z Podróży”. Klienci, którzy zarabiają lub dysponują oszczędnościami w walutach obcych, mogą wybrać również Kartę Multiwalutową, umożliwiającą dokonywanie swobodnych płatności za granicą w obcej walucie bezpośrednio z rachunku walutowego. Posiadamy również szeroki wybór produktów oszczędnościowych – w tym z możliwością negocjacji warunków. Dodatkowo, z myślą o  wymagających i często podróżujących Klientach, oferujemy kartę kredytową Visa Platinum – najlepszą kartę kredytową według rankingu Money.pl z 2023 roku. Korzystający z niej Klient, oprócz bezpłatnego ubezpieczenia podróży zagranicznej obejmującego szeroki wachlarz zdarzeń losowych, ma możliwość skorzystania z usługi Dragon Pass. Ta usługa pozwala Klientowi na cztery bezpłatne wejścia do saloników lotniskowych rozmieszczonych na całym świecie oraz zniżki w punktach usługowych.

Obecnie jedną z ofert cieszących się największym  zainteresowaniem wśród Klientów premium jest usługa doradztwa inwestycyjnego GOinvest. Jako jedyny bank w Polsce oferujemy  Klientom Premium kompleksowe doradztwo dotyczące produktów rynkowych oraz giełdowych wraz z comiesięcznym raportem zawierającym rekomendację konkretnych transakcji do realizacji. Dzięki temu Klienci Premium mają większy komfort podejmowania decyzji inwestycyjnych.  Za przygotowanie rekomendacji odpowiada Zespół Doradców Inwestycyjnych w Biurze Maklerskim Banku BNP Paribas.

Doradcy bankowości premium często podkreślają swoją osobę jako atut w tym segmencie pokazując, że klient może obsługiwać się u dedykowanej osoby. To zupełnie inne podejście niż w segmencie masowym, gdzie promowana jest samoobsługa klienta w kanałach zdalnych. Czy zależy Państwu, aby klient bankowości osobistej przychodził do placówki? Czy klient z tego segmentu ma jakieś dodatkowe możliwości w zakresie zdalnej obsługi?

Cenimy czas naszych Klientów i zdajemy sobie sprawę, że są to często osoby bardzo zajęte. Z tego powodu dokładamy wszelkich starań, żeby Klient czuł się komfortowo w kontaktach z nami.  O ile większość czynności i dyspozycji Klient może zrealizować za pomocą bankowości internetowej lub mobilnej, nadal występują jednak sytuacje, które wymagają bezpośredniej rozmowy i kontaktu z doradcą. Tu również umożliwiamy Klientowi wybór Kontaktu stacjonarnego lub online z Doradcą Premium.

Dodatkowym atutem naszych Doradców Premium, który podkreślają nasi Klienci, jest stałe podnoszenie ich kompetencji. Nasi doradcy posiadają certyfikaty EFPA, dzięki którym są w pełni przygotowani do profesjonalnej kompleksowej obsługi Klienta w zakresie wszystkich najważniejszych potrzeb Klienta Premium, w tym potrzeb oszczędnościowo-inwestycyjnych, transakcyjnych, ubezpieczeniowych czy emerytalnych.

Słowo-klucz w bankowości osobistej to „indywidualne podejście”. Na czym ono polega w Państwa bankowości osobistej?

Bankowość Premium to bankowość relacyjna. Wymagający Klienci oczekują, że zaoferujemy im ofertę szytą na miarę, dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb. Oczywiście, każdy z nich chce czegoś innego, więc kluczem jest znajomość Klientów i ich indywidualnych potrzeb. Bez tego nie jest możliwe zbudowanie długotrwałych relacji, z których obie strony czerpią korzyści.

Dlatego uważnie słuchamy głosu naszych Klientów, dzięki czemu wiemy, jak często oczekują kontaktu z nami i mamy pewność, że oferowane przez nas produkty i usługi odpowiadają ich konkretnym potrzebom. Przy takim partnerskim podejściu Klienci czują się zaopiekowani i bezpieczni.

W segmencie masowym widać dużą konkurencję i walkę o pozyskanie nowego klienta, co pokazują liczne promocje dla nowych klientów. Zjawisko to jest znacznie mniej wyraźne w bankowości osobistej. Czy to cecha charakterystyczna wyższego segmentu czy zabieganie o tego klienta dopiero przed nami?

Bankowość Premium to w dużej mierze relacje pomiędzy Klientem, doradcą i bankiem, budowane poprzez wieloletnią współpracę i wspólne doświadczenia. Można to porównać do przyzwyczajenia do dobrego, sprawdzonego lekarza. Kiedy jesteśmy zadowoleni z usługi i kontaktu z taką osobą, najczęściej trzymamy się jej długo, a lekarz, znając naszą historię, jest w stanie postawić lepszą diagnozę, którą z zaufaniem przyjmiemy. Pozyskanie nowego Klienta, związanego dotychczas z innym bankiem relacjami premium jest dużym wyzwaniem. Wiąże się to nie tylko z koniecznością przedstawienia specjalnej oferty, ale również zapewnieniem serwisu premium i opieki osobistego wykwalifikowanego doradcy, którego usługi nie wszystkie banki są w stanie zapewnić. Musimy pokazać, że potrafimy dać Klientowi więcej, niż otrzymywał do tej pory. Musimy go zainteresować na tyle, aby chciał spróbować nowego, bo zmiana zawsze jest trudnym procesem.

Na ile łatwo jest zostać klientem bankowości osobistej w Państwa Banku będąc już klientem indywidualnym? Czy każdy klient Państwa Banku, który spełnia warunki kwalifikujące go do tego segmentu otrzymuje zaproszenie do bankowości osobistej? Po jakim czasie? Czy jest to proces ciągły czy odbywa się na przykład tylko raz w roku?

Cały proces jest prosty i oparty o jasne zasady. Wysyłamy zaproszenia do Klientów, którzy są już z nami, współpracują i spełniają kryteria segmentu premium. Weryfikacja warunków, które Klient musi spełnić, odbywa się co miesiąc. W zależności od sposobu komunikacji z bankiem, taka osoba otrzymuje email, SMS lub informację w bankowości online z powitaniem w bankowości premium wraz z danymi osobistego doradcy. Od tej pory Klient może korzystać z nowych możliwości, a doradca będzie pierwszym punktem kontaktu. Dzięki przypisaniu takiego Klienta do osobistego doradcy nasz pracownik szybko poznaje potrzeby i oczekiwania, co pozwala mu najefektywniej wykonywać swoją pracę.

POLECANE