BANK BNP PARIBAS ODDAJE WŁADZĘ… W RĘCE UŻYTKOWNIKÓW GOONLINE

Łatwość korzystania, pełna dostępność i najwyższe bezpieczeństwo – Bank BNP Paribas oddaje w ręce użytkowników GOonline – bankowość elektroniczną, mając na uwadze przede wszystkim „user experience”. GOonline przygotowana jest z myślą o wszystkich klientach, ich zróżnicowanej historii i potrzebach, umożliwiając na bieżąco zmiany zgodnie z ich oczekiwaniami.

– Duża liczba funkcjonalności w bankowości elektronicznej, to dla współczesnego klienta już za mało – tłumaczy Przemysław Furlepa, Wiceprezes Zarządu Banku BNP Paribas, odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej. – Kiedy dostępność pewnych możliwości staje się standardem, wyróżnikiem rynkowym musi być sposób ich udostępniania. Przy projektowaniu GOonline priorytetem było dla nas zindywidualizowanie systemu w taki sposób, by każdy klient widział przede wszystkim to, co dla niego jest ważne. GOonline to bankowość internetowa dla każdego użytkownika, niezależnie skąd do nas przychodzi. Nie chcemy zajmować użytkownikowi czasu, dlatego zawsze wyeksponowany będzie jego najważniejszy produkt, a do jego obsługi wystarczy minimalna liczba kliknięć. Pełna dostępność, bezpieczeństwo i łatwość korzystania idealnie opisuje charakter naszej bankowości internetowej. GOonline umożliwia naszym użytkownikom wprowadzanie zmian na bieżąco, zgodnie z ich oczekiwaniami, dlatego oddajemy władzę w ręce klientów naszej bankowości elektronicznej – mówi Przemysław Furlepa.

Rewolucja w bankowości internetowej

GOonline to rewolucja w bankowości internetowej, która sprawia, że codzienne bankowanie stanie się łatwiejsze, bardziej przejrzyste i bezpieczne. Powstała z myślą o dotychczasowych i przyszłych użytkownikach, a zarazem stworzona przez i dla użytkowników, w oparciu o ich potrzeby i konkretne wymagania.

– Nowa platforma powstała w trakcie procesu łączenia się banków. Na czas fuzji zazwyczaj wszelkie działania są zawieszone, wiemy to nie tylko z doświadczenia innych banków, ale sami jeszcze kilka lat temu działaliśmy w ten sposób. Teraz, kiedy zmiana staje się dla nas naturalna, połączenie i integracja nie powstrzymują nas przed dalszym rozwojem, bo jesteśmy zmieniającym się Bankiem zmieniającego się świata, a nasza zmiana trwa – tłumaczy Marcin Bodnar, Dyrektor Zarządzający Pionu Bankowości Internetowej w Banku BNP Paribas.

Sprawdź i dostosuj – ewolucja jest wpisana w GOonline

GOonline w swoich fundamentalnych założeniach jest gotowa na zmienność: potrzeb współczesnych użytkowników bankowości elektronicznej i świata cyfrowego. Elastyczna bankowość dla wszystkich i dla każdego – niezależnie od tego, skąd przychodzą do Banku nowi klienci i z jakimi przyzwyczajeniami.

– W BNP Paribas pracuje zespół pasjonatów i entuzjazmów, który kontestuje przyjęte schematy i korzysta z tych już sprawdzonych. Otwarcie słuchamy, pytamy, projektujemy dla naszych klientów, by z nimi przetestować te rozwiązania i odsiać deklaratywne potrzeby od rzeczywistych. Kluczowa dla nas jest informacja zwrotna od klienta, dzięki czemu wprowadzamy, udoskonalamy i zmieniamy zaproponowane rozwiązania – mówi Krzysztof Suchan, Dyrektor Departamentu Nowy Bank w BNP Paribas. – GOonline jest zaprojektowany tak, aby się zmieniać wraz z preferencjami użytkowników i – co ważne – bez przerw technicznych na aktualizacje, co oznacza maksymalizację dostępności w rozumieniu gotowości do pracy i dostępności dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Nasz system ma charakteryzować się przyjaznym designem, prostymi procesami i transparentnością, by tylko pozytywnie zaskakiwać – dodaje Krzysztof Suchan. 

GOonline ma pełnić rolę zarówno asystenta w codziennych czynnościach, jak i doradcy-podpowiadacza. Wprowadzono wiele funkcjonalności, które pomogą w szybkim zrozumieniu własnych finansów i produktów oraz dobieraniu usług do aktualnych potrzeb. Możliwości dopasowywania interfejsu przez detale takie jak: przypisywanie wydatkom własnych tagów, czy czasowe blokowanie karty, po bardzo prosty sposób szybkiego kontaktu z doradcą w razie potrzeby. Standardowa skrzynka nadawczo-odbiorcza została zamieniona na czat, doskonale zdając sobie sprawę, że tempo i aktualność komunikacji ma dla klientów kluczowe znaczenie.

GOonline to serwis bez barier

Platforma badana jest pod kątem dostępności dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. We współpracy z firmą doradczą eksperci Banku sprawdzają m.in.: przejrzystość serwisu, łatwość poruszania się po nim, strukturę, nawigację, kolorystykę umożliwiającą niezakłócony odbiór treści, prostotę, zwięzłość, jednoznaczność języka. W oparciu o przeprowadzone analizy powstaje raport wskazujący na błędy dostępności i przedstawiający konkretne rekomendacje zmian.

 Bezpieczeństwo klientów na pierwszym miejscu   

GOonline uwzględnia najnowsze trendy technologiczne i designerskie. Tworząc nową bankowość eksperci Banku kierowali się, przede wszystkim, szybko zmieniającymi się potrzebami użytkowników. Skupili się na dostarczeniu możliwie łatwego w obsłudze narzędzia, który zapewnieni kontrolę finansów i bezpieczeństwo.

GOonline gwarantuje komfort i wygodę przy jednoczesnym spełnieniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. W GOonline klient sam decyduje w jaki sposób chce się logować. Logowanie można przeprowadzić za pomocą jednego kroku albo dwuetapowo, a ciąg cyfr zastąpić własną nazwą użytkownika. W przypadku zapomnienia lub blokady hasła, system kieruje klienta przez intuicyjny wniosek, dzięki czemu dostęp można odzyskać samodzielnie, bez potrzeby kontaktu z infolinią. Każde ważne zdarzenie związane z dostępem do bankowości GOonline, np. zablokowanie i odblokowanie dostępu do bankowości czy zmiana hasła, każdorazowo potwierdzana jest SMSem.

Dodatkowe informacje o funkcjonalnościach GOonline

  • W GOonline BNP Paribas stawia na układ treści w postaci kafelków. Główny panel, który ukazuje się użytkownikom tuż po zalogowaniu (dashboard), to miejsce, w którym klient zobaczy zindywidualizowaną wersję serwisu, dopasowaną do swoich potrzeb i oczekiwań. Nie musi dodatkowo klikać, żeby sprawdzić saldo na głównym koncie ROR, środki na karcie kredytowej czy kwotę kredytu pozostającą do spłacenia.
  • Poniżej użytkownik znajdzie odbiorców, którym najczęściej przelewa pieniądze. Do ponowienia transakcji wystarczy jedno kliknięcie, które skieruje wprost do wypełnionego formularza przelewu. Klient będzie mógł zatem bez straty czasu przelać pieniądze, spłacić kartę kredytową czy uregulować płatności na Allegro. Jeszcze niżej, ale w miejscu wciąż widocznym bez scrollowania, znajdziemy historię transakcji.
  • Jedno kliknięcie dzieli użytkownika od zagłębienia się w szczegóły wszystkich produktów i usług finansowych, dzięki menu w górnym pasku GOonline. Tam znaleźć można więcej informacji o posiadanych rachunkach – w rozbiciu na sekcje – rozliczeniową i oszczędnościową, a także o kartach, kredytach czy produktach inwestycyjnych. Układ treści w każdej zakładce został przygotowany zgodnie z piramidą potrzeb klienta, tak by zawsze na początku pojawiało się to, z czego najczęściej korzysta.
  • Konta i Lokaty – w GOonline postawiono na przejrzystość i łatwy dostęp do posiadanych przez klientów produktów bankowych oraz informacji i opcji, których klienci poszukują przeglądając swoje produkty. Klienci nie muszą ich już szukać w innych częściach systemu transakcyjnego. W każdej sekcji znajdują się zagregowane i czytelne podsumowania posiadanych przez klientów w Banku środków pieniężnych.
  • Inwestycje – GOonline zapewnia kompleksową informację o stanie i wartości środków, ulokowanych przez użytkownika w produktach o charakterze inwestycyjnym. Ich lista, wraz ze szczegółami, jest dostępna w sekcji Inwestycje w module Moje finanse.
  • Dodatkowym udogodnieniem dla klientów jest możliwość otwarcia systemu obsługi zleceń maklerskich (SidomaWeb) bezpośrednio z GOonline, bez konieczności podawania loginu i hasła. Funkcjonalność jest dostępna dla wszystkich posiadaczy umowy świadczenia usług maklerskich, którzy dysponują dostępem do SidomaWeb. Kolejne funkcjonalności (m.in. możliwość składania zleceń dotyczących funduszy inwestycyjnych otwartych) będą wdrażane sukcesywnie w kolejnych miesiącach.
  • Architektura GOonline  i organizacji jest dostosowana do agilowego wprowadzania zmian. Zdecydowana większość zmian, w tym np. aktualizacje, są możliwe do realizacji bez przerwy GOonline dla Klientów. GOonline to maksymalizacja dostępności.
  • GOonline jest rozwiązaniem gotowym do implementacji w „chmurze”.
  • Rozwiązanie otwarte na komunikację z innymi systemami, startupami, fintechami, także pod kątem realizacji idei otwartej bankowości – open banking.
  • GOonline funkcjonuje ze wszystkimi kluczowymi na rynku przeglądarkami internetowymi.

POLECANE