Przy tak intensywnym rozwoju aplikacji w jakim celu przeciętny klient ma dziś zaglądać do bankowości internetowej? Kluczową sprawą jest limit operacji, gdyż większość banków w aplikacji nakłada ograniczenia. Czy poza przelewem na większą kwotę jest coś, co wyróżnia tradycyjny kanał internetowy?
To prawda, że klienci coraz chętniej korzystają tylko z aplikacji mobilnych banku. Rośnie grupa klientów mobile only, czyli korzystających z usług bankowych tylko za pomocą aplikacji. Jednocześnie, mimo tego trendu, obserwujemy że cały czas mamy bardzo wielu klientów korzystających z serwisu internetowego Pekao24. Kluczowe jest dla nas to, żeby wiedząc o trendzie jaki dotyczy aplikacji PeoPay, nie zapominać o rozwoju serwisu internetowego Pekao24. Serwis internetowy jest dla nas solidną bazą.
A kiedy myślimy o rozwoju, to zależy nam na poszerzaniu listy dostępnych produktów i usług zarówno w serwisie, jak i w aplikacji. Pracując nad rozwojem bankowości elektronicznej dbamy też o to, żeby klient mógł odnaleźć interesujące go usługi i produkty w tym samym miejscu w aplikacji i w serwisie. Czyli wdrażanie nowości odbywa się równocześnie w aplikacji i w serwisie, a dzięki temu klient nie ma poczucia logując się do Pekao24 lub PeoPay, że nie wie co zrobić, żeby dotrzeć do tego, czego potrzebuje.
Coraz częściej doradcy edukując swoich klientów zwracają uwagę na kwestie bezpieczeństwa. Czy poziom zagrożeń, z jakimi mogą spotkać się klienci jest taki sam dla aplikacji mobilnej i dla bankowości internetowej? Czy któryś z tych kanałów jest bezpieczniejszy?
Zarówno aplikacja, jak i serwis internetowy są chronione w ten sam sposób, więc nie można powiedzieć, żeby któryś z tych kanałów jest bezpieczniejszy z powodu używanych zabezpieczeń. To na co uczulamy naszych klientów, to fakt, że nawet najlepsze systemy bezpieczeństwa nie zastąpią ostrożności i zdrowego rozsądku. Oszuści szukają cały czas nowych sposób na to, by oszukać klientów banków i ukraść ich dane i pieniądze – to jak rywalizacja w sporcie, mimo stałej walki z dopingiem, stale niestety pojawiają się nowe metody oszustw.
Oczywiście z naszej strony niezmiennie wprowadzamy nowe mechanizmy obronne, których zadaniem jest wspieranie klientów w identyfikacji zagrożeń oraz ochrona przed nimi. Jednym z nich jest wdrożenie wizytówki, którą podczas rozmowy telefonicznej doradca może wysłać do klienta za pomocą wiadomości push. Klient odbiera taką informację po zalogowaniu do aplikacji lub serwisu i dzięki temu może potwierdzić, że rozmawia faktycznie z pracownikiem naszego banku, a nie z osobą, która się pod niego podszywa. Takie omnikanałowe działanie zwiększa bezpieczeństwo klientów, ale także pomaga doradcy zidentyfikować klienta, ponieważ łącznie z weryfikacją tożsamości pracownika, można także potwierdzić tożsamość klienta, dzięki czemu nie musi on podawać już podczas rozmowy dodatkowych danych.
Klient może zalogować się do bankowości internetowej na różnych urządzeniach (przeglądarka w telefonie, tablet, komputer). Jak wyglądają zwyczaje Państwa klientów? Czy zakres funkcjonalności bankowości internetowej po zalogowaniu na telefonie jest uboższy w stosunku do zalogowania na komputerze? Czy z punktu widzenia bezpieczeństwa skorzystanie z bankowości internetowej w przeglądarce się na telefonie zwiększa ryzyko w porównaniu z zalogowaniem się na komputerze?
Przy wielu komunikatach powtarzamy naszym klientom ważny przekaz, że bezpieczeństwo ich danych i środków zależy nie tylko od banku, ale też od nich samych. Z punktu widzenia zabezpieczeń zarówno logowanie do bankowości internetowej przez przeglądarkę w telefonie czy na komputerze jest tak samo bezpieczne. Logowanie odbywa się w ten sam sposób, a klient musi podać te same dane, by móc zalogować się na swoje internetowe konto. Jednocześnie zachęcamy klientów, żeby do bankowości internetowej logowali się z urządzeń, na których mają aktualne programy antywirusowe, by regularnie zmieniali hasło do bankowości oraz by nie instalowali programów z niepewnych źródeł. Nasz serwis internetowy Pekao24 jest jeden, a to oznacza że nie ma znaczenia czy klient loguje się do niego przez telefon, tablet czy komputer – w każdym z tych przypadków będzie miał dostęp dokładnie do tych samych funkcji serwisu internetowego.