BANK PEKAO

Radosław Twarużek, dyrektor Departamentu Klienta Biznesowego, Bank Pekao S.A.

W kolejnej edycji rankingu mamy po raz kolejny te same banki w czołówce. W jaki sposób utrzymują Państwo od dawna tak wysoki poziom obsługi klientów firmowych? Czy trudno wykształcić i utrzymywać tę kompetencję?

Przede wszystkim stawiamy na jakość. Zarówno pod względem obsługi klientów, jak i przygotowania i ciągłego udoskonalania kompleksowej oferty dedykowanej klientom biznesowym. Nasi pracownicy posiadają odpowiednie narzędzia oraz są dobrze przygotowani do realizacji swoich zadań. Nagrody, które otrzymujemy, są motywacją do dalszej pracy i potwierdzeniem, że rozwijamy się w dobrym kierunku, a nasze działania są zauważalne nie tylko przez klientów, ale też rynek.

Stawiają Państwo zarówno na obsługę zdalną, jak i na dostęp do obsługi w placówkach. Czy dzisiejszy klient firmowy woli obsługiwać się samemu zdalnie? W jakich sprawach klienci firmowi odwiedzają placówki, a z czym dzwonią na infolinię?

Nasi klienci lubią mieć wybór. Jesteśmy coraz bardziej zdigitalizowanym społeczeństwem, a pandemia COVID-19 dynamicznie przyspieszyła ten proces. Klienci firmowi w znakomitej większości korzystają z usług bankowości elektronicznej. Dokonywanie przelewów online czy stały dostęp do salda na koncie firmowym jest dla nich oczywistością. Nie oznacza to jednak, że obecność stacjonarnego oddziału banku w okolicy zamieszkania lub pracy jest dla naszych klientów nieistotna. Klienci pozytywnie odbierają fakt, że sieć naszych oddziałów jest bardzo rozbudowana i można znaleźć placówkę Banku Pekao w wielu polskich miastach i miasteczkach. Do oddziałów przychodzą najczęściej wtedy, kiedy potrzebują wsparcia doradcy biznesowego lub gdy chcą porozmawiać z nim o potrzebach finansowania i rozwoju swojej firmy. Oprócz wizyt w oddziale banku oraz elektronicznej obsługi zdalnej, klienci naszego banku korzystają także z dedykowanej im infolinii dla firm. Przedsiębiorcy dzwonią do nas w wielu sprawach, ale najczęściej w tych dotyczących bankowości elektronicznej (m.in. kwestii dotyczących odzyskiwana danych do logowania, potwierdzenia otrzymania lub wysłania przelewu itp.), aktualnej oferty banku, szczegółów dotyczących obowiązujących promocji oraz opłat i prowizji. W ostatnim czasie zwiększyła się także liczba klientów firmowych zwracających większą uwagę na kwestie bezpiecznego korzystania z usług bankowych. Jest to wynikiem między innymi prowadzonych przez nasz bank działań edukacyjnych dotyczących ochrony danych i środków finansowych klientów przed cyberzagrożeniami.

Dla części przedsiębiorców ważna jest obsługa gotówkowa, a coraz więcej placówek jest bezgotówkowych. Czy to duże utrudnienie dla Waszych klientów firmowych? Jak to będzie wyglądać w przyszłości?

Nasi klienci biznesowi nie powinni aktualnie odczuwać efektów tego trendu, ponieważ praktycznie wszystkie nasze placówki prowadzą obrót gotówkowy (co najmniej w PLN). Niezależnie od tego, zachęcamy naszych klientów do korzystania z szerokiej sieci naszych bankomatów, wpłatomatów oraz wrzutni nocnych (umożliwiających także wpłaty on-line). Wśród naszych klientów promujemy także posiadanie terminali płatniczych oraz korzystanie z obsługi bezgotówkowej.

Czym Państwo przekonują klientów firmowych aby skorzystali z Państwa usług?

Klienci wybierają nasz bank z kilku powodów. Wielu z nich na pierwszym miejscu stawia na bezpieczeństwo i stabilność naszego banku. Istotny jest też fakt, że jesteśmy bardzo uniwersalnym bankiem w zakresie obsługi klienta biznesowego. Poza standardowymi produktami i usługami związanymi z prowadzeniem działalności, takimi jak: rachunki firmowe, kredyty, karty debetowe i kredytowe czy bankowość elektroniczna, w naszej ofercie jest także wsparcie w bieżących rozliczeniach (oferujemy dzierżawę terminali płatniczych oraz rozwiązania w zakresie płatności eCommerce). Klienci prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą mogą także korzystać z platformy księgowej zintegrowanej z bankowością internetową. Dodatkowo, stale udoskonalamy naszą kompleksową ofertę dla klientów biznesowych, wprowadzamy nowe promocje i oferty specjalne, a także sprawiamy, że coraz więcej składników oferty jest dostępnych online. Każdy z naszych klientów posiada także wykwalifikowanego doradcę biznesowego. W związku z czym, nasz bank nie jest tylko dostawcą produktów i usług, ale także partnerem wspomagającym prowadzenie przedsiębiorstwa przez naszych klientów.

POLECANE