Jesteśmy świadomi zmian klimatycznych, dlatego podejmujemy szereg działań, by ratować naszą planetę. Wierzymy, że naszymi codziennymi wyborami, zmianą nawyków, decydujemy o tym jak będzie wyglądał nasz świat w przyszłości.
Banki mają obowiązek informować pisemnie o niektórych zmianach, np. w opłatach, regulaminach. Muszą spełnić warunek tzw. nośnika trwałego, czyli np. wysłać list, często z płytą cd, na której są dokumenty. Wprowadziliśmy rozwiązanie, które daje naszym klientom wybór miedzy otrzymywaniem korespondencji papierowej i elektronicznej – Elektroniczny Kanał Kontaktu.
Informacja mailowa dociera szybciej, ogranicza zużycie papieru i dokumenty bankowe są w jednym miejscu. Dostęp do takiej skrzynki w Santander Bank Polska jest możliwy nawet po rozwiązaniu relacji z bankiem.
Decyzja o zamianie papieru na formę elektroniczną, może ograniczyć mnóstwo papieru zużywanego do udzielania im tych informacji. Do wyprodukowania tony papieru potrzebne jest, aż 17 drzew, a jedno drzewo produkuje ilość tlenu niezbędną do życia trzem osobom.
W zeszłym roku ruszyła kampania elektronicznej korespondencji „Masz wybór – to naturalne”, w której promujmy korzystanie z elektronicznej formy kontaktu z bankiem.
Naszym klientom oferujemy także cyfrowe płatności, dzięki czemu nie potrzebują plastikowej karty, a bilety komunikacji miejskiej mogą kupić w bankowości mobilnej.
Wkrótce wprowadzimy proces potwierdzania przez SMSkod przelewów, wpłat i wypłat w naszych oddziałach. Do tej pory takie potwierdzenie Klient otrzymywał papierowo, teraz będzie mógł je dostać na adres mailowy.
Takie rozwiązania są nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, ale też wygodniejsze. To kilka z przykładów wykorzystania technologii, tak aby także chroniła środowisko.