Ekologicznie – ekonomicznie

Jesteśmy świadomi zmian klimatycznych, dlatego podejmujemy szereg działań, by ratować naszą planetę. Wierzymy, że naszymi codziennymi wyborami, zmianą nawyków, decydujemy o tym jak będzie wyglądał nasz świat w przyszłości.

Banki mają obowiązek informować pisemnie o niektórych zmianach, np. w opłatach, regulaminach. Muszą spełnić warunek tzw. nośnika trwałego, czyli np. wysłać list, często z płytą cd, na której są dokumenty. Wprowadziliśmy rozwiązanie, które daje naszym klientom wybór miedzy otrzymywaniem korespondencji papierowej i elektronicznej – Elektroniczny Kanał Kontaktu.

Informacja mailowa dociera szybciej, ogranicza zużycie papieru i  dokumenty bankowe są w jednym miejscu. Dostęp do takiej skrzynki w Santander Bank Polska jest możliwy nawet po rozwiązaniu relacji z bankiem.

Decyzja o zamianie papieru na formę elektroniczną, może ograniczyć mnóstwo papieru zużywanego do udzielania im tych informacji. Do wyprodukowania tony papieru potrzebne jest, aż 17 drzew, a jedno drzewo produkuje ilość tlenu niezbędną do życia trzem osobom.

W zeszłym roku ruszyła kampania elektronicznej korespondencji „Masz wybór – to naturalne”, w której promujmy korzystanie z elektronicznej formy kontaktu z bankiem.

Naszym klientom oferujemy także cyfrowe płatności, dzięki czemu nie potrzebują plastikowej karty, a bilety komunikacji miejskiej mogą kupić w bankowości mobilnej.

Wkrótce wprowadzimy proces potwierdzania przez SMSkod przelewów, wpłat i wypłat w naszych oddziałach. Do tej pory takie potwierdzenie Klient otrzymywał papierowo, teraz będzie mógł je dostać na adres mailowy.

Takie rozwiązania są nie tylko bar­dziej przyjazne dla środowiska, ale też wygodniejsze. To kilka z przykładów wykorzystania technologii, tak aby także chroniła środowisko.

POLECANE