Kampania #wyzwanieoszczędzanie

Bank Credit Agricole od ponad roku prowadzi inicjatywę „Wyzwanie oszczędzanie”. Jej celem jest zachęcenie Polaków do mądrego gospodarowania pieniędzmi, domowym budżetem i skuteczniejszego oszczędzania. Niemal 3,6 tys. osób dołączyło do społeczności grupy „Wyzwanie oszczędzanie” na Facebooku i wymienia się praktycznymi wskazówkami na temat mądrego zarządzania pieniędzmi. Na grupie organizowane są spotkania live i webinary ekspertów. Bank wydał także e-poradnik pt. „Dobre patenty na oszczędzanie”, w którym zebrane zostały najciekawsze wypowiedzi ekspertów i najlepsze porady internautów. Credit Agricole właśnie wystartował ze specjalną stroną internetową, na której zebrał w jednym miejscu inspirujące treści o oszczędzaniu i zarządzaniu domowym budżetem.

Geneza kampanii

Jedną z głównych motywacji do przygotowania tej kampanii i wsparcia Polaków w oszczędzaniu, była sytuacja związana z pandemią, a także wcześniejsze wyniki badań dot. postaw oszczędnościowych Polaków. Nie należymy do oszczędnych narodów. Jeśli chodzi o Europejczyków, to jesteśmy niemal na samym końcu.

Oszczędzanie, a może lepiej – odkładanie pieniędzy, nabrało szczególnego znaczenia. Badania banku w 2020 r. pokazały, że boimy się o swoją przyszłość finansową, podobnie jak o zdrowie. 47 proc. Polaków, deklarowało, że oszczędza więcej niż wcześniej. 70 proc. uważniej gospodaruje budżetem niż przed pandemią. Postanowiliśmy po roku zadać te same pytania Polakom. Wyniki mogą martwić. Odsetek osób, które uważnie gospodarują budżetem spadł o 10 punktów proc. i aktualnie wynosi 60 proc. Zmniejszyła się także o 11 punktów proc. liczba osób, które oszczędzały więcej, niż przed pandemią. Aktualnie robi to 36 proc. badanych. Taka sytuacja jeszcze bardziej motywuje nas do działania i utwierdza w przekonaniu, że jest ono wartościowe i potrzebne.

Działania

  • Okres realizacji działania, zasięg, grupa docelowa, efekty.

Grupa „Wyzwanie oszczędzanie” na Facebooku

Bank stworzył na swoim profilu Facebook grupę „Wyzwanie oszczędzanie”, platformę wymiany doświadczeń, najlepszych praktyk związanych z uważnym gospodarowaniem swoimi pieniędzmi, analizą swoich codziennych zakupów, wydatków, planów finansowych. Grupa jest bezpłatna i otwarta dla wszystkich – nie tylko klientów Credit Agricole. Grupowicze mogą dzielić się swoimi patentami na oszczędzanie, jak również szukać inspiracji wśród porad innych osób. Dodatkowo bank animuje uczestników. Członkowie grupy znajdują na grupie wiele wartościowych, ale także niestandardowych i zabawnych, porad dotyczących oszczędzania. Credit Agricole do współpracy zaprosił ekspertów, m.in. Macieja Samcika, który na 4 live’ach, transmitowanych na grupie dzielił się swoimi praktykami i wiedzą, a także odpowiadał na pytania internautów. Następnie Angelikę Talagę (Godmother) – oszczędzanie dla dzieci, Angelikę Lisowską (Kobieta i Finanse) – finanse kobiet, czy Sylwię Majcher (edukatorkę ekologiczną).

Na grupie dostępne są również materiały pomocnicze, jak np. arkusz do planowania i analizowania swoich wydatków. Wydaliśmy e-poradnik wypełniony poradami internautów i ekspertów – #WyzwanieOszczędzanie – Credit Agricole (credit-agricole.pl). Właśnie wystartowaliśmy ze specjalną stroną internetową, na której zebraliśmy w jednym miejscu inspirujące treści o oszczędzaniu i zarządzaniu domowym budżetem. Wkrótce pojawią się na niej użyteczne materiały do pobrania: nowe e-booki, kalkulatory, testy i quizy https://wyzwanieoszczedzanie.pl/

Bank nie promuje swoich produktów w kampanii.

  • Okres realizacji działania

Kampania ruszyła 1 października 2020 r. i trwa do dziś.

  • Zasięg (dane na grudzień), efekty

Grupa #wyzwanieoszczędanie

  • 3573 uczestników
  • 5,35 tys. reakcji i komentarzy

Media Relations

  • Zasięg – 13,4 mln

Grupa docelowa

  • Osoby w wieku 18-55 lat, ale każdy może wziąć udział w akcji. Ponadto w styczniu 2021 r. bank zaprosił na grupę dzieci w wieku 6-13 lat, dla których przygotował zajęcia online dotyczące oszczędzania.

POLECANE