Adam Uszpolewicz, Prezes Avivy
MojaAviva to serwis online dla klientów, który wprowadziliśmy w 2017 roku i od tego czasu rozwijamy i doskonalimy. Co najważniejsze, coraz częściej korzystają z niego klienci. MojaAviva to przykład udanej innowacji w ubezpieczeniach, która odpowiada na realne potrzeby klientów, a zarazem przekonuje ich do szerszego wykorzystania narzędzi cyfrowych przy zakupie i obsłudze ubezpieczeń i produktów inwestycyjnych.
W 2019 roku MojaAviva miała 470 tys. użytkowników, którzy przeprowadzili 104 tys. całkowicie cyfrowych transakcji zakupowych i obsługowych. Strona serwisu zanotowała 2,8 mln odwiedzin. W ubezpieczeniach te liczby robią wrażenie.
MojaAviva to najbardziej wszechstronny system sprzedaży, samoobsługi i komunikacji online z klientami ubezpieczyciela w Polsce. Umożliwia szybki dostęp do polis, inwestycji i kont emerytalnych przez internet – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu oraz z każdego urządzenia – komputera, tabletu lub smartfona.
System pozwala na szeroki zakres samoobsługi, począwszy od zakupu online polis samochodowych, mieszkaniowych, turystycznych, a nawet jednego ubezpieczenia na życie. Potem klienci mogą aktualizować część danych, zmieniać fundusze i wpłaty, a także uposażonych w polisach na życie. Mogą łatwo opłacać składki, a także odnawiać polisy samochodowe i mieszkaniowe na kolejny okres „na jeden klik”. Kolejnym atutem jest brak konieczności ponownego wpisywania tych samych danych, co ogromnie ułatwia np. zakup polisy turystycznej dla tych samych osób (np. rodziny) na kolejny wyjazd. MojaAviva to również dostęp do atrakcyjnych zniżek przy zakupie naszych polis.
Użytkownicy korzystają również z platformy online do zgłaszania szkód i roszczeń. Ma ona na celu zmianę podejścia do likwidacji roszczeń życiowych, szkód komunikacyjnych (AC) i NNW na automatyczną likwidację. Atuty rozwiązania to uproszczona ścieżka rejestracji, responsywny formularz, informacje online dla klienta o statusie sprawy (np. o potrzebie załączenia wymaganych dokumentów). Dzięki temu klienci łatwiej i szybciej otrzymują odszkodowania. Ważnym dla nas przykładem użyteczności tego rozwiązania jest fakt, że już 80% szkód z ubezpieczeń szkolnych NNW klienci zgłaszają online przez MojąAvivę.
Rozwiązanie zostało docenione przez Klientów oraz liderów branży fintech/insurtech. Platforma szkód i roszczeń uzyskała nominacje do wielu prestiżowych nagród, w tym 2019 EFMA-Accenture Insurance Awards, 2019 BAI Global Innovation Awards czy 2019 The Heart Corporate Innovation Awards.
W swojej krótkiej historii MojaAviva otrzymała już cenne nagrody:
- za najlepsze rozwiązanie w kategorii ubezpieczenia i inne instytucje finansowe – konkurs technologiczny Lider 2017 „Gazety Bankowej” (w roku 2018)
- za najlepszą aplikację ubezpieczeniową w konkursie Izby Gospodarki Elektronicznej (2018).
Cyfrowa platforma szkód i roszczeń zintegrowana z MojąAvivą została też finalistą międzynarodowego konkursu innowacji technologicznych 2019 BAI Global Innovation Awards w USA.