Usługa mojeID została opracowana jest przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim. Mogą z niej korzystać klienci PKO Banku Polskiego i PGNiG Obrót Detaliczny. mojeID ułatwia dostęp do usług online klientom PGNiG wykorzystując tożsamość cyfrową potwierdzaną przez PKO Bank Polski.
Pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości, dzięki której użytkownik zyskuje łatwy dostęp do usług online. Wszystko bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów. W praktyce mojeID pozwala na przeniesienie do cyfrowego świata usług, które do tej pory wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi lub umawiania się z kurierem.
PKO Bank Polski, jako pierwszy dostawca e-Tożsamości, umożliwił korzystanie
z usługi mojeID a PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług.
e-Tożsamość jest środkiem identyfikacji elektronicznej wydawanej przez bank. Składa się z zestawu danych, które będą potwierdzać online tożsamość użytkownika. Pozwoli to na zdalne korzystanie z usług, które do tej pory wymagały wizyty w punkcie obsługi klienta. Dzięki e-Tożsamości klienci mogą podpisać umowę z PGNiG na dostawę gazu w internetowym biurze obsługi klienta.
Jak działa mojeID w PGNiG Obrót Detaliczny?
Klient, chcąc zawrzeć nową umowę dostarczania paliwa gazowego, zostaje przekierowany na stronę serwisu iPKO bypotwierdzić swoją tożsamość. W konsekwencji wszystkie formalności związane z podpisaniem umowy z PGNiG będą realizowane w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty klienta w punkcie obsługi oraz bez przesyłania dodatkowych dokumentów. Obsługa umowy zawartej w ten sposób będzie realizowana w całości poprzez serwis samoobsługowy ebok.pgnig.pl
mojeID zapewnia wygodny dostęp do usług online kilku milionom klientów internetowych PKO Banku Polskiego. Sama identyfikacja przebiega sprawnie i bezpiecznie. Wykorzystanie danych potwierdzających tożsamość – analogicznych, jak w bankowości elektronicznej – to bardzo duża wygoda dla internautów.