Mobilność, zdalny dostęp do usług, user experience czy sztuczna inteligencja na trwałe zmieniają branżę ubezpieczeniową. Jako PZU przykładamy wielką wagę do tego, żeby klienci mogli coraz więcej spraw załatwiać jeszcze szybciej i wygodniej. Jesteśmy pierwszym na polskim rynku ubezpieczycielem, wykorzystującym inteligentnego asystenta głosowego do komunikacji z klientami.
Przy użyciu Asystenta Google nasi klienci mogą porozmawiać z wirtualnym konsultantem PZU na temat ubezpieczenia turystycznego PZU Wojażer. Rozwiązanie, wdrożone we współpracy z jednym z polskich startup-ów, pozwala na zapoznanie się z ofertą – jego warunkami i ceną szacowaną na podstawie informacji podawanych w rozmowie z wirtualnym konsultantem.
Wystarczy zainstalować i skonfigurować w swoim tablecie bądź smartfonie Asystenta Google, a następnie powiedzieć: „OK Google!” albo przytrzymać dłużej przycisk „Home”. Gdy w rezultacie uruchomi się Asystent Google, należy wydać mu powiedzenie: „Porozmawiaj z PZU”. I gotowe! Asystent połączy nas z wirtualnym doradcą, a ten przeprowadzi „wywiad” z klientem i na tej postawie przedstawi mu optymalne warianty ubezpieczenia turystycznego PZU Wojażer.
Asystent Google jest dostępny zarówno w systemie Android, jak i iOS. To jeden z najpopularniejszych interfejsów głosowych w Polsce.