Bank Pekao S.A. nie zwalnia tempa i sukcesywnie realizuje strategię na lata 2018-2020, która ukierunkowana jest na cyfryzację i digitalizację, a pełne wdrożenie zdalnego procesu zakładania konta osobistego i firmowego na „selfie” jest jednym z kroków na obranej przez bank ścieżce. Pracujemy nad kolejnymi projektami, angażując w nie zarówno wyspecjalizowanych pracowników banku, jak i firmy zewnętrzne – przede wszystkim start-upy – z którymi wspólnie tworzymy innowacyjne rozwiązania i nowoczesną bankowość.
W ramach Programu Cyfrowej Transformacji Detalu, skupiającego ponad 100 różnych projektów, powstały rozwiązania, które trwale zmieniły funkcjonowanie i postrzeganie Banku Pekao. Jednym z nich było powołanie Laboratorium Innowacji, którego zadaniem jest kreowanie innowacji poprzez organizację hackathon’ów, service jam’ów i Dni Innowacji oraz przeprowadzanie pilotaży nowych rozwiązań i Proof of Concept (POC) nowych technologii. Pekao poszukiwało partnera, który mógłby zrealizować proces zdalnej weryfikacji tożsamości. Dziś możemy powiedzieć, że dzięki współpracy z wrocławskim start-upem IDENTT, jako pierwszy bank w Polsce wdrożyliśmy technologię wykorzystującą biometrię twarzy do weryfikacji tożsamości – w procesie zakładania konta na „selfie”.
Firma IDENTT była w stanie zainstalować całe oprogramowanie w infrastrukturze banku, gdzie standardem na rynku jest oferowanie tego typu rozwiązań w modelu saas. Można powiedzieć, że jako bank kupiliśmy gotowy produkt i rozwiązanie. Jednak w okresie wdrożenia wprowadziliśmy szereg zmian w samym działaniu, wspólnie z partnerem pracowaliśmy nad wieloma modyfikacjami, które finalnie zostały wdrożone. To właśnie elastyczność działania, otwartość na zmiany i możliwość wprowadzania optymalizacji już na etapie pomysłu, a później wdrażania, zadecydowały o wyborze partnera. Współpraca małej firmy z tak dużą korporacją to nie lada wyzwanie, ale jesteśmy przykładem, że to możliwe i to z korzyścią dla obu stron.
Jaki był przepis na sukces? Realizacja unikalnego procesu zakładania konta na „selfie” w pełni na platformie omnichannel w strukturach banku z wykorzystaniem technologii firmy IDENTT. My mieliśmy know-how od strony bezpieczeństwa, budowania dużych systemów i optymalizacji procesów, firma IDENTT wyspecjalizowała się natomiast w weryfikacji tożsamości. Takie połączenie umiejętności i zasobów dało jeden z najlepszych rozwiązań na rynku. Co ważne, to właśnie nasza koncepcja jest teraz wdrażana u innych partnerów, a cały proces weryfikacji tożsamości wyznacza standardy rynkowe. Rozwiązania z zakresu dodatkowej weryfikacji pozytywnie wpłynęły na poziom bezpieczeństwa rozwiązania do tego stopnia, że są uznawane przez rynek jako dobre praktyki i wdrażane w kolejnych bankach.
Zdalna weryfikacja tożsamości została wyróżniona w konkursie Orzeł Innowacji 2019, a za sam proces zakładania konta na „selfie” Bank Pekao otrzymał nagrodę The Heart Corporate Innovation Awards 2019.
Bank Pekao w dalszym ciągu współpracuje z firmą nad nowymi produktami i rozwojem weryfikacji tożsamości na zasadzie partnerskiej współpracy. Wspieramy IDENTT w realizacji różnorodnych pomysłów, bo wiemy, że nasze kompetencje mogą się uzupełniać, a kolejne wypracowane rozwiązania będą z korzyścią dla nas, ale przede wszystkim dla naszych klientów.