Uniwersytet Sukcesu

Podmiot realizujący:

Fundacja Digital University w partnerstwie z Nationale-Nederlanden

Uniwersytet Sukcesu to edukacyjny program zawodowy dla dziewcząt w wieku 18-25 lat, skierowany do podopiecznych opuszczających domy dziecka i placówki opiekuńczo-wychowawcze oraz do osób znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej lub osobistej. Celem Uniwersytetu Sukcesu jest wyposażenie uczestniczek w kompetencje cyfrowe i umiejętności komunikacyjne, które ułatwią im start w dorosłe życie. Uczestniczki zdobywają wiedzę oraz kwalifikacje, które pomogą im wejść na rynek pracy i rozpocząć karierę zawodową.

Edycja projektu 2021 cieszyła się dużym zainteresowaniem. Z przesłanych zgłoszeń wybrano  uczestniczki, które miały do wyboru jedną z dwóch akademii: Programistki i Digital Marketerki oraz zajęcia dodatkowe z mentorami oraz doradcami HR, które mają pomóc zdobyć pewność siebie oraz poczucie własnej wartości. Program realizowany był w formie warsztatów odbywających się w 6 miastach – Trójmieście, Białymstoku, Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.

Po warsztatach ogólnozawodowych dla najbardziej zaangażowanych uczestniczek przygotowane zostały programy płatnych staży i praktyk zawodowych.

W ramach trzeciej edycji do programu zakwalifikowało się ponad 120 uczestniczek z całej Polski. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 20 dziewczyn, podczas którego wzięły one udział w zajęciach, kursach i dyskusjach z przedstawicielami firm, w tym z Nationale-Nederlanden. W tej odsłonie programu wzięło udział 5 wolontariuszy NN, którzy wcielili się w mentorów, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniami z uczestniczkami.

Ponad 120 dziewcząt miało szanse zdobyć umiejętności komunikacyjne oraz kompetencje technologiczne. Uczestniczki zapoznały się z ciekawymi case studies, różnorodnymi projektami, prowadziły dyskusje oraz indywidualne spotkania z przedstawicielami organizacji partnerskich. Mentorzy z różnych obszarów, m.in. marketingu czy HR pokazali uczestniczkom m.in. jak pisać swoje CV i radzić sobie podczas procesu rekrutacyjnego czy określić swoje mocne strony. Eksperci Nationale-Nederlanden podzielili się z uczestniczkami wiedzą z obszarów HR oraz komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. 

POLECANE