Wsparcie terapeutyczne dla pracowników Generali Polska

W czerwcu 2021 roku Generali wprowadziło bezpłatne wsparcie terapeutyczne dla pracowników. Do grudnia 2021 odbyło się już ponad 400 sesji. W przeprowadzonym badaniu 80% pracowników docenia wpływ takiej pomocy na ich dobrostan.

Z danych WHO wynika, że o 18% wzrosła na świecie liczba przypadków depresji w latach 2005-2017, a do 2030 roku depresja będzie na pierwszym miejscu wśród najczęstszych chorób. Dziś już wiemy, że pandemia jeszcze bardziej nasiliła te niepokojące trendy. Zdrowie psychiczne Pracowników zostało dociążone, a problemy z nim związane stały się poważniejsze. Od 2022 roku wypalenie zawodowe stanie się też jednostką chorobową, na którą będzie można dostać zwolnienie lekarskie. To pokazuje, z jak poważnym kryzysem mierzą się obecnie Pracodawcy – ich najważniejszym zasobem są ludzie, którzy właśnie doświadczają wielu trudności i wyzwań, którym do tej pory nikt nie musiał sprostać.

Generali Polska oferuje wszystkim pracownikom bezpłatną pomoc krótkoterminową, zakładającą sfinansowanie do 6 spotkań z terapeutą. Może skorzystać z niej każdy pracownik, niezależnie od tego, czy jego problem związany z pracą, czy z życiem prywatnym.

Nasz benefit w postaci wsparcia terapeutycznego, który wprowadziliśmy w czerwcu, stanowi odpowiedź na istotny problem kryzysu zdrowia psychicznego w naszym społeczeństwie. Uniwersalne dla wszystkich doświadczenie, jakim jest pandemia, uwidoczniło wiele problemów z nim związanych. Nagle doświadczyliśmy kryzysu samotności, pozostając bez, wsparcia w czterech ścianach. U wielu osób całkowicie została zaburzona też  rutyna dnia codziennego, a dla innych ogromną trudność zaczęło stanowić zupełnie nowe życie rodzinne – połączenie przygotowywania obiadu z prezentacją do pracy czy wsparciem dzieci w nauce zdalnej – mówi Krystyna Matysiak, Członek Zarządu Generali odpowiedzialna za HR. – Nagła izolacja, brak bodźców dało czas na przemyślenia nad własnym życiem. Nad miejscem, w którym jestem, czy to miejsce jest dla mnie dobre, w jakim stopniu spełnia moje potrzeby i czy jest zgodne z moimi wartościami.  – Wiele osób doszło do negatywnych wniosków, że to, co robią jest zbyt trudne, albo  ciężko im odnaleźć w tym sens. Stąd duża potrzeba odnalezienia się na nowo, a psycholog czy terapeuta jest tą osobą, która ma pomóc w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości.

Generali jako pracodawca pomaga pracownikom i pomaga też sobie. Krystyna Matysiak dodaje:

– Doskonale wiemy, że Pracownik zagubiony, czujący się  nieszczęśliwie, który nie widzi sensu tego, co robi, nie jest efektywny. Patrząc na to, jak dużym zainteresowaniem cieszy się możliwość korzystania ze wsparcia, widzimy, że taki benefit wypełnia ogromną lukę, która pojawiła się w ostatnim czasie, gdy dostęp do lekarza, psychologa czy psychiatry jest bardzo utrudniony.

Zaufanie walutą przyszłości

Krystyna Matysiak z Generali podkreśla, że kluczem w relacjach Pracodawca – Pracownik w XXI wieku jest zaufanie. To także klucz w realizacji przez pracodawcę pomocy terapeutycznej Pracownikom  –Pracownik musi wierzyć,  że otrzymuje realną pomoc, a nie jest to sposób, aby  wyłapać „najsłabsze jednostki”. Rolą pracodawcy jest również zdjęcie odium wstydu, tak, aby nikt nie krępował się skorzystać z tej pomocy. Zaufanie to osiąga się zaczynając od drobnych rzeczy – codziennej, partnerskiej komunikacji, konsekwencji w jej realizacji w mówieniu o rzeczach fajnych, ale też trudnych.

Pracownicy Generali Polska skorzystali już z ponad 400 sesji z terapeutami. Ubezpieczyciel przeprowadził anonimowe badanie wśród wszystkich pracowników. 80% badanych uważa, że dzięki zaoferowanemu wsparciu ich samopoczucie oraz dobrostan poprawiły się. W komentarzach doceniają, że taka opcja jest dostępna w pracy, dzięki temu łatwiej mogą skorzystać z pomocy, na która nie zdecydowaliby się samodzielnie. Uważają, że przekłada się to na jakość pracy. Doceniają prostą formę zapisu, dyskrecję, profesjonalizm terapeutów i możliwość jego wyboru terapeuty, a także realizacji sesji w godzinach pracy.

Obok zaufania kluczowy jest profesjonalny zespół terapeutów oraz łatwość i dostępność skorzystania z takiej formy wsparcia. W Generali każdy Pracownik może samodzielnie, w Intranecie zapisać się na sesję, a zapis widoczny jest tylko i wyłącznie dla niego. Korzystać ze spotkań może w trakcie pracy, a także przed nią lub po niej. Nikt nie pozna szczegółów związanych z tematem jego spotkań.

Popularność tej formy pomocy sprawia, że Generali nie wyklucza, że w przyszłości może rozszerzyć pomoc.

POLECANE