Od początku 2020 roku trwa drugi etap programu Pracowniczych Planów Kapitałowych. PPK tworzą firmy zatrudniające powyżej 50 pracowników. Sprawne wdrożenie programu w firmie wymaga harmonogramu działań, interfejsu i dobrej komunikacji wewnętrznej.
Tworząc w zeszłym roku PPK w blisko 400 dużych firmach, zebraliśmy cenne doświadczenia, którymi teraz dzielimy się ze średnimi i mniejszymi przedsiębiorstwami.
Co jest najważniejsze z punktu widzenia pracodawcy? Najlepiej, żeby system kadrowo-płacowy umożliwiał bezpośredni transfer danych i wpłat do systemu instytucji prowadzącej PPK i żeby był w pełni zintegrowany z jej systemami. Wybrana instytucja finansowa powinna zapewnić pracownikom dostęp do swoich rachunków online oraz wsparcie fachowego opiekuna. Powinna też w dużym stopniu pomóc w komunikacji z pracownikami na temat PPK.
Odpowiadając na potrzeby pracodawców, postawiliśmy na automatyzację procesów przekazywania danych do PPK, serwis MojaAviva zapewniający samoobsługę dla pracowników, oraz na wsparcie w komunikacji tematu PPK do pracowników. Przygotowaliśmy dedykowany portal PPK Serwis do przekazywania wpłat i danych pracowników, co pozwala na szybki eksport, import oraz weryfikację danych. Jeśli firma korzysta z systemu kadrowo-płacowego dostarczonego przez Sage lub Comarch, możliwy jest również transfer danych przez interfejs do naszego systemu, bez potrzeby wymiany plików. Dzięki temu unikamy błędów i dodatkowej pracy. Zapewniamy również opiekuna, szkolenia dla działów finansowo-kadrowych oraz wsparcie w trakcie wdrożenia PPK, uwzględniające bezpośrednią i elektroniczną komunikację.
PPK jest oparty na modelu brytyjskim, a my jesteśmy tam liderem rynku. Współpracujemy więc z naszymi zespołami w Wielkiej Brytanii, zajmującymi się sprzedażą oraz obsługą pracodawców i pracowników. Z ich doświadczeń wynika, że kluczem do partycypacji w dłuższym terminie jest jakość obsługi, a także przyrost wartości środków na rachunkach klientów. Mimo początkowych obaw partycypacja w Wielkiej Brytanii przekracza 90%, co jest też dla nas długofalowym celem. Wiele brytyjskich firm po kilku latach zmienia instytucję prowadzącą PPK na Avivę, a przesądza o tym właśnie poziom obsługi. My również na to liczymy, więc stawiamy na przyjazną obsługę i łatwy dostęp do informacji.