Zamieniam się w SŁUCH

Działania banku na rzecz osób niesłyszących

W ramach wsparcia osób niesłyszących od 2020 r. realizujemy program „Zamieniam się w słuch”. Ma on na celu poprawę komfortu osób z problemami słuchu. Chcemy lepiej poznawać świat osób głuchych, by lepiej rozumieć ich potrzeby i stać się dla nich bankiem pierwszego wyboru.

W Credit Agricole koncentrujemy się na komforcie klientów z niepełnosprawnościami, w tym niesłyszących oraz dbamy o odpowiednie podejście do nich naszych doradców. Zasady obsługi takich klientów reguluje procedura Obsługa klientów ze szczególnymi potrzebami. Także w innych obowiązujących w banku standardach zwracamy uwagę na osoby, które wymagają szczególnej uwagi i wsparcia.

Standardów obsługi klientów z niepełnosprawnościami, w tym niesłyszących uczymy podczas dwóch szkoleń dostępnych na platformie e-learningowej. Mogą się z nimi zapoznać wszyscy pracownicy banku. Wprowadziliśmy wiele usprawnień dla klientów głuchych. Doradcy w czasie kontaktu z klientami mogą się posłużyć systemem zdalnego tłumaczenia na polski język migowy (PJM) – MIGAM (dostarczycielem rozwiązania jest start-up pozytywnego wpływu MIGAM). Można z niego korzystać przez smartfony we wszystkich naszych placówkach, a także podczas rozmowy na CA24 Infolinii. Doradcy mogą połączyć się z nim natychmiast, gdy tylko zgłosi się do nich klient posługujący się PJM. Dwadzieścia placówek w największych miastach wyposażyliśmy też w pętle indukcyjne poprawiające jakość sygnału odbieranego przez aparaty słuchowe. Tłumaczymy na język migowy nasze reklamy i oferty i udostępniamy je w internecie. Przygotowaliśmy także specjalne komunikaty dla niesłyszących klientów. Informujemy w nich, na jakich zasadach mogą oni odroczyć spłatę kredytów oraz bezpiecznie bankować w czasie pandemii.

W wyszukiwarce placówek bankowych na naszej stronie www zastosowaliśmy filtry, które pozwalają klientom znaleźć placówki z udogodnieniami, jak: tłumacz PJM, czy pętle indukcyjne. Klienci głusi mogą też od końca 2019 r. zamówić wydruki wzorów dokumentów bankowych w formie nagrań treści w PJM.

W październiku 2021 r. wprowadziliśmy też do oferty banku Konto dla Ciebie VIP bez opłat dla osób niesłyszących – wystarczy jedynie, że przedstawią odpowiedni dokument. Klientom proponujemy darmowe Konto dla Ciebie VIP, bez opłat za: prowadzenie rachunku, kartę wielowalutową, wypłaty z bankomatów na całym świecie i przelewy ekspresowe Express Elixir.

Realizujemy też wiele innych inicjatyw społecznych, które wspierają niesłyszących. W ramach integrowania osób z problemami słuchu z resztą społeczeństwa umożliwiliśmy im bezpłatny udział w koncercie Dawida Podsiadło w sali koncertowej, w której zainstalowaliśmy pętlę indukcyjną.

Współpracujemy też z Fundacją FONIS, którą wsparliśmy w przygotowaniu wydarzeń dla jej członków, materiałów wizualnych w polskim języku migowym i Kalendarza Niesłyszących. Oprócz tego w ramach bankowego programu grantowego zorganizowaliśmy dla nich spotkanie poświęcone ekologii, a już wkrótce planujemy prelekcję o bezpiecznym bankowaniu. Sfinansowaliśmy też pionierski i wyjątkowy projekt, jaki jest „Szkoła rodzenia w języku migowym”. Cieszy się ona bardzo dużym zainteresowaniem. Na razie pojawił się pierwszy odcinek, dotyczący pielęgnacji niemowlęcia, ale wkrótce będą pojawiać się kolejne, łącznie będzie ich 30.

POLECANE