NAJLEPSZY ZDALNY PROCES ZAWARCIA POLISY TURYSTYCZNEJ

W kategorii „Najlepszy Zdalny Proces Zawarcia Polisy Turystycznej” porównano przyjazność procesu zawarcia polisy turystycznej przez stronę internetową na urządzeniu mobilnym u 10 ubezpieczycieli. Ocena była składową elementów stałych oraz wrażeń klienta, jakie towarzyszyły mu podczas tego procesu. Łącznie w ramach badania przeprowadzono 100 audytów. Szczególną uwagę zwrócono na sposób prezentacji oferty, możliwość wyboru oraz modyfikacji poszczególnych parametrów związanych z zakresem ubezpieczenia, dostęp do OWU przed dokonaniem zakupu a także możliwość uzyskania pomocy bezpośrednio z poziomu wniosku. Analizowano również dostosowanie procesu do urządzeń mobilnych, np. automatyczne wywołanie klawiatury numerycznej przy podawaniu numeru PESEL czy numeru telefonu. Dodatkowo oceniono komunikację mailową na etapie składania wniosku jak i po zakupie, sposób wysyłki polisy oraz możliwość jej szybkiego odczytania. Istotnym aspektem była również komunikacja SMS, obejmująca m.in. przesłanie numeru polisy czy telefonu alarmowego.

W ramach tegorocznej edycji badania, oceniając przyjazność procesu zawarcia polisy turystycznej z poziomu strony internetowej ubezpieczyciela, wykonano 100 testów realizowanych przez różnych klientów, którzy zawierali umowę wypełniając wniosek na urządzeniu mobilnym. Każdy z nich zawierał umowę ubezpieczenia w każdym z 10 badanych towarzystw ubezpieczeniowych, dzięki czemu możliwe było dokonanie oceny porównawczej.

Wynik danego towarzystwa ubezpieczeniowego był składową obiektywnych elementów stałych procesu zawarcia polisy na urządzeniu mobilnym oraz wrażeń klienta, jakie towarzyszyły mu podczas tego procesu. W porównaniu do ubiegłego roku najwięcej usprawnień w procesie wprowadziło TU Europa, znacząco upraszczając cały proces i wprowadzając liczne udogodnienia, takie jak automatyczne wywoływanie klawiatury numerycznej podczas wpisywania numeru PESEL czy telefonu. Compensa nie posiadała własnego, odrębnego procesu zawarcia polisy turystycznej –  klienci byli przekierowani do procesu na stronę wiener.pl.

W tej edycji najwyżej oceniono proces oferowany przez TU Europa, a tuż za nim uplasowały się Nationale-Nederlanden oraz PZU, które zamknęło 1. ligę. Wynik dający miejsce w 2. lidze (70%-79%) osiągnęły Warta oraz Allianz, natomiast pozostałe procesy ocenianych towarzystw nie spełniły oczekiwań klientów i znalazły się w 3.lidze.

Z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych większość towarzystw stosuje szyfrowanie polis, jednak nie zapominajmy o komforcie klienta, który w nagłej sytuacji może potrzebować szybkiego dostępu do informacji o zakresie ochrony. Szyfrując polisę warto stosować hasła łatwe do  zapamiętania, niekoniecznie numer PESEL, który nie wszyscy pamiętają. Dobrym rozwiązaniem jest także możliwość pobrania niezaszyfrowanej wersji polisy od razu po jej zawarciu. Warto również rozważyć możliwość dodania polisy do portfela cyfrowego na urządzeniu mobilnym, tak jak na przykład w przypadku kart pokładowych przy zakupie biletów lotniczych. Takie rozwiązanie znacząco poprawiłoby komfort klientów, umożliwiając im szybki i wygodny dostęp do dokumentu w dowolnym momencie po zawarciu polisy.

ZWYCIĘZCY 10. EDYCJI