Po raz szósty w 10-cio letniej historii Instytucji Roku wybieramy „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce”. Instytucja Roku to największy i najbardziej kompleksowy projekt na rynku, koncentrujący się na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym i ubezpieczeniowym. Realizowany jest w sposób ciągły przez cały rok, a poziom jakości obsługi klienta jest weryfikowany przez realnych klientów, zainteresowanych ofertą produktową. Jego głównym celem jest nieustanne podnoszenie standardów jakości obsługi, budowanie satysfakcji klientów oraz dostosowanie się do ich rosnących i zmieniających się oczekiwań.
W przypadku ubezpieczycieli o przyznaniu tytułu „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” zdecydowały 3 kategorie tematyczne. Każde towarzystwo ubezpieczeniowe otrzymało punkty za pozycję rankingową, jaką zajęło w danej kategorii. Liczba punktów w każdej kategorii była równa zajmowanej pozycji. Najniższa suma punktów wyznaczała zwycięzcę.