W kategorii „Najlepsza obsługa w placówce” oceniono 12 towarzystw ubezpieczeniowych. W tym roku poziom trudności badania wzrósł, gdyż przeprowadzono jedną falę badania, która koncentrowała się na ubezpieczeniach nieruchomości i ubezpieczeniach wyjazdu turystycznego. Tym samym badanie w swoich założeniach zbliżyło się do pomiarów stosowanych w sektorze bankowym, gdzie rozmowa o więcej niż jednym produkcie podczas jednego spotkania jest czymś naturalnym. Podobnie jak w poprzedniej edycji klienci odwiedzali nie tylko placówki własne, ale także agencje wyłączne i multiagencje, wyszukując punkty obsługi wskazane na stronach internetowych ubezpieczycieli. Projekt był skupiony na budowaniu pozytywnego doświadczenia klienta podczas osobistego kontaktu z towarzystwem ubezpieczeniowym. Satysfakcja klientów była oceniana w 10 obszarach kluczowych z punktu widzenia klienta. Tytuł Instytucji Roku w tej kategorii przyznano, jeśli wynik towarzystwa przekroczył 80%.