W kategorii „Najlepsza Bankowość Prywatna” oceniono 10 banków oferujących usługi z segmentu bankowości prywatnej. W ramach projektu odbyło się 100 kontaktów zdalnych celem umówienia spotkania z doradcą oraz 100 wizyt w placówkach bankowych i biurach private banking.
Badanie realizowali klienci mający potencjał przystąpienia do oferty z tego segmentu. Ich celem było nawiązanie współpracy przede wszystkim w zakresie ulokowania środków, ale także szeroko rozumianej bankowości codziennej. W ramach projektu odwiedzali wszystkie banki, co umożliwiało dokonanie rzetelnej oceny porównawczej. W ocenie tej zwracano uwagę na łatwość umówienia spotkania z doradcą, komfort miejsca rozmowy, sposób jej prowadzenia i prezentację rozwiązań z naciskiem na lokowanie środków. Istotne były także eksperckość obsługi oraz partnerskie podejście doradców. Dodatkowo w tegorocznej edycji każdy z klientów był otwarty na rozmowę o produktach inwestycyjnych i wypełnienie ankiety MIFID. Na przestrzeni ostatnich edycji badania nie zmieniła się konstrukcja wskaźników. Na wynik spotkania wpływa 16 obszarów ocenianych przez klienta, co daje przekrojowy obraz jakości obsługi. Tytuł Instytucji Roku w tej kategorii przyznano, jeśli wynik banku przekroczył 80%.