W kategorii „Najlepsza Aplikacja Mobilna” oceniono 13 aplikacji bankowych. Podobnie jak w poprzednich edycjach, na wynik banku składał się wskaźnik dostępnych funkcjonalności oraz opinie klientów. Przegląd obejmował wszystkie dostępne w aplikacjach funkcje, spośród których 136 zostało uwzględnionych w finalnym wskaźniku. Zostały one pogrupowane w 22 obszary, nadając im różne wagi, odzwierciedlające poziom istotności dla klientów i częstotliwość ich wykorzystania z obsłudze codziennych finansów. W badaniu uwzględniono ponad 57 tys. recenzji klientów, którzy zdecydowali się ocenić aplikacje w Google Play i App Store. Warunkiem wzięcia pod uwagę opinii klienta było zamieszczenie w sklepie nie tylko samej oceny w postaci gwiazdek, ale także pisemnego podzielenia się swoimi doświadczeniami. Dodatkowo w ramach projektu wykonano 390 długookresowych testów użytkowników oceniających ergonomię bankowości mobilnej podczas codziennych czynności bankowych. Tytuł Instytucji Roku w tej kategorii przyznano, jeśli wynik banku przekroczył 80%.