W kategorii „Najlepszy Zdalny Proces Zawarcia Polisy Turystycznej” porównano przyjazność procesu zawarcia polisy turystycznej przez stronę internetową na urządzeniu mobilnym u 10 ubezpieczycieli. Ocena była składową elementów stałych oraz wrażeń klienta, jakie towarzyszyły mu podczas tego procesu. Łącznie w ramach badania przeprowadzono 100 audytów. Szczególną uwagę zwrócono na sposób prezentacji oferty, możliwość wyboru oraz modyfikacji poszczególnych parametrów związanych z zakresem ubezpieczenia, dostęp do OWU przed dokonaniem zakupu a także możliwość uzyskania pomocy bezpośrednio z poziomu wniosku. Analizowano również dostosowanie procesu do urządzeń mobilnych, np. automatyczne wywołanie klawiatury numerycznej przy podawaniu numeru PESEL czy numeru telefonu. Dodatkowo oceniono komunikację mailową na etapie składania wniosku jak i po zakupie, sposób wysyłki polisy oraz możliwość jej szybkiego odczytania. Istotnym aspektem była również komunikacja SMS, obejmująca m.in. przesłanie numeru polisy czy telefonu alarmowego.