Kategoria „Głos klienta” to jedna z nowości jubileuszowej 10. edycji Instytucji Roku. Prezentuje głos realnych klientów korzystających z usług bankowych, wyrażony opinią pozostawioną w wizytówkach Google. W ramach projektu w 2024 roku zebrano 182 tys. opinii klientów z 13 banków i prawie 5 tys. placówek bankowych. Analizie poddano wszystkie opinie pozostawione przez klientów od momentu utworzenia wizytówki placówki (467 tys.), jednak w rankingu rocznym uwzględniono wyłącznie te, które zostały wystawione w 2024 roku. Ranking opinii dla poszczególnych banków powstał na postawie średniej ocen wszystkich opinii zebranych przez placówki każdego z ocenianych banków. Liczba opinii Google na przestrzeni ostatnich 5 lat dynamicznie rosła. Opinie Google stały się nieodłącznym elementem współczesnego krajobrazu biznesowego, stanowiąc cenne źródło informacji. Dla klientów to przede wszystkim możliwość zapoznania się z doświadczeniami innych użytkowników, którzy korzystali z usług danego banku. Celem tej kategorii jest pokazanie autentycznego głosu klienta na podstawie opinii zamieszczonych w wizytówkach Google.