W kategorii „Najlepsza Bankowość Internetowa” dokonano szczegółowej analizy bankowości internetowych w 13 badanych bankach. Podobnie jak w poprzednich edycjach, na wynik banku składał się wskaźnik dostępnych funkcjonalności, które pogrupowano w obszary, nadając im różne wagi, odzwierciedlające poziom istotności dla klientów i częstotliwość ich wykorzystania w obsłudze codziennych finansów. Następnie dokonano ich podziału na funkcjonalności podstawowe i dodatkowe, które były ważne dla użytkowników. Ostatecznie na wynik banku wpływały 93 funkcjonalności, pogrupowane w 16 obszarów. Różne wagi przypisane do obszarów i funkcjonalności w ramach obszarów pozwoliły na stworzenie syntetycznego wskaźnika, który pozwolił wyłonić najbardziej wszechstronne i uniwersalne bankowości internetowe na rynku. Dodatkowo w ramach projektu wykonano 390 długookresowych testów klientów oceniających ergonomię bankowości internetowej podczas codziennego korzystania. Tytuł Instytucji Roku w tej kategorii przyznano, jeśli wynik banku przekroczył 80%.