To nowa kategoria, która ma na celu zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z produktów i usług bankowych, zapewniając szybki i sprawny serwis, a w sytuacjach alarmowych jak najszybciej zabezpieczyć środki klienta. W tej edycji badanie skupiło się na szybkości, z jaką banki umożliwiają klientom kontakt z konsultantem w celu zablokowania karty oraz kanałów elektronicznych. Przez dwa kolejne miesiące (grudzień 2024 – styczeń 2025) sprawdzaliśmy jaki jest czas oczekiwania klienta na połączenie z konsultantem w przypadku konieczności zabezpieczenia karty. Sprawdzenia dokonaliśmy w 13 bankach, wykonując do każdego z nich 493 połączenia, co łącznie dało 6409 połączeń. Połączenia były wykonywane równocześnie w różnych przedziałach czasowych. Próba została podzielona na 6 przedziałów czasowych, co pozwoliło zweryfikować dostępność konsultantów zarówno w godzinach nocnych, jak i we wczesnych godzinach porannych.