
Czy liczba zawartych polis turystycznych online wzrosła w porównaniu do roku ubiegłego? Jakie są prognozy na 2025 rok.
Polacy z roku na rok coraz częściej decydują się na zakup ubezpieczeń turystycznych online. Od kilku lat obserwujemy wyraźny trend wzrostowy w tym obszarze wynikający z jednej strony z wyższego popytu, a z drugiej z rosnącej świadomości ubezpieczeniowej. Ponadto ubezpieczenia turystyczne są coraz szerzej dostępne – np. w porównywarkach ubezpieczeniowych, turystycznych, czy przy zakupie biletu lotniczego. Coraz częściej możemy otrzymać propozycję zakupu ubezpieczenia podróżnego w programach partnerskich organizowanych przy współpracy z organizatorami wydarzeń kulturalnych, na lotniskach czy w sieciach handlowych. Ubezpieczenie podróżne to też relatywnie prosty produkt, który klient z powodzeniem może kupić samodzielnie. To wszystko przekłada się na wzrost zainteresowania polisami ubezpieczeniowymi oferowanymi zdalnie.
Klienci mogą wykupić polisę turystyczną zarówno przy rezerwacji wyjazdu u przewoźnika, jak i bezpośrednio u Państwa. Który z tych wariantów dla nich jest korzystniejszy pod względem ceny oraz zakresu ubezpieczenia?
Niezależnie od tego, czy Klient kupuje polisy Europa Ubezpieczenia w kanale zdalnym czy u pośrednika np. agenta lub touroperatora – zapewniamy mu zakres ochrony dostosowany do jego indywidualnych potrzeb, adekwatną do zakresu ochrony cenę oraz wysoką jakość likwidacji szkód obejmującą m.in. prosty i intuicyjny sposób zgłoszenia szkody. Tak samo dbamy o klientów korzystających przy zakupie polisy z doradców, jak i o klientów wybierających ubezpieczenie samodzielnie.
Większość towarzystw proponuje ubezpieczenie turystyczne. Ceny są bardzo zbliżone do siebie, jednak zakres tych ubezpieczeń jest bardzo różny. Jak przeciętny klient, który nie jest ekspertem w tym zakresie, powinien wybrać odpowiednią polisę? Na co powinien zwrócić szczególną uwagę?
Polisy turystyczne znacząco różnią się od siebie, ale kryteria ich oceny są takie same. Przede wszystkim wybierając polisę należy zwrócić uwagę na zakres ochrony, zakres terytorialny i sumę ubezpieczenia. Realia i statystyki rynkowe w 2025 mówią wprost: jeśli chcemy czuć się bezpiecznie podczas podróży zagranicznej – wówczas suma ubezpieczenia turystycznego powinna być dostosowana do miejsca, które zamierzamy odwiedzić oraz rodzaju aktywności które chcemy podejmować. Szukając ochrony ubezpieczeniowej powinniśmy brać pod uwagę także czynniki dodatkowe takie jak np. choroby przewlekłe, czy konieczność ewentualnej kontynuacji leczenia. Nie bez znaczenia jest też to, czy wyjeżdżając za granicę planujemy wypoczywać, czy pracować. Warto też pamiętać, by suma ubezpieczenia była na tyle wysoka, by pokryła zarówno koszty leczenia jak i ewentualnego transportu do kraju.
Na jakie wsparcie podczas zdalnego zakupu polisy turystycznej może liczyć klient? Czy pozostaje mu analizować dziesiątki stron OWU, czy istnieją jakieś formy pomocy?
Proces zakupu polisy turystycznej on-line jest bardzo prosty i intuicyjny. Podczas zakupu klient odpowiada na kilka prostych pytań dotyczących planowanego wyjazdu, osób obejmowanych ochroną, dodatkowych aktywności czy specyfiki podróży. Prowadzimy klienta przez cały proces zakupu polisy turystycznej krok po kroku. Proces zakupu został zaplanowany tak, by klient łatwo i sprawnie mógł kupić polisę niezależnie od tego, czy jest seniorem który długoterminowo będzie przebywał w Stanach Zjednoczonych, czy rodzicem planującym wakacje w Grecji czy też singlem, który planuje wypad na narty w Alpach.
Dlaczego właśnie w Państwa towarzystwie klient powinien wykupić ubezpieczenie turystyczne? Czym wyróżniają się Państwo na tle konkurencji?
Ubezpieczenia turystyczne w Europa Ubezpieczenia to dedykowane pakiety dostosowane do potrzeb podróżujących. Zapewniamy klientom wysokie limity kosztów leczenia, sprawną organizację pomocy oraz szeroki zakres terytorialny ochrony. Od ponad 15 lat jesteśmy sprawdzonym partnerem dla ponad 700 biur podróży i touroperatorów na polskim rynku działających zdalnie lub online. Nieustannie badamy i co ważne wdrażamy nowe rozwiązania dla podróżnych takie jak np. bezpłatne połączenia telefoniczne z naszym call center. W zakresach odpowiedzialności ubezpieczyciela zadbaliśmy również o pomoc psychiatryczną. Udzielamy realnej pomocy każdemu turyście niezależnie od szerokości geograficznej.
Niektóre banki dla swoich klientów Bankowości Osobistej oraz Bankowości Prywatnej bardzo często do prestiżowych kart kredytowych dodają bezpłatnie ubezpieczenie turystyczne, gdzie zakres ubezpieczenia jest bardzo szeroki, a suma ubezpieczenia w przypadku kosztów leczenia za granicą wynosi kilkanaście milionów złotych. Czy taki klient może spać spokojnie? Czy warto rozważyć zakup ubezpieczenia wyjazdu u Państwa?
Przed każdym wyjazdem warto zweryfikować swoje potrzeby i dostosować do nich zakres terytorialny ubezpieczenia, zakres ochrony i wreszcie sumę ubezpieczenia. Zasada ta dotyczy każdej polisy turystycznej. W przypadku polis oferowanych razem z kartą kredytową warto przede wszystkim sprawdzić, czy oferowane ubezpieczenie do karty pokrywa wszystkie wyjazdy zagraniczne czy np. tylko te płacone wskazaną kartą kredytową.
Na jakie dodatkowe usługi może liczyć klient kupując u Państwa ubezpieczenie turystyczne online? Czy ubezpieczenie od kosztów rezygnacji będzie w przyszłości standardem? Czy pomoc concierga podczas wyjazdu będzie kiedyś dostępna w pakiecie?
Naszym priorytetem jest tworzenie prostych, wygodnych rozwiązań realnie potrzebnych klientom. Oferujemy ubezpieczenia, które są maksymalnie funkcjonalne i odpowiadają na realne potrzeby podróżnych. W taki sposób skonturowana jest nasza oferta. Ponadto zapewniamy klientom możliwość skorzystania z polis dodatkowych takich jak ubezpieczenie rezygnacji z podróży. Jest to polisa, którą z roku na rok docenia coraz więcej klientów. Klienci mają także możliwość skorzystania z innych ubezpieczeń dodatkowych – car assistance, czy zniżek na zakup innej polisy.
Czy planują Państwo wprowadzenie innowacji, które sprawią, że proces zakupu polisy turystycznej będzie jeszcze prostszy i szybszy?
Nieustannie pracujemy nad optymalizacją procesu zakupu polisy turystycznej, aby był on jeszcze prostszy i szybszy. Każdego roku wprowadzamy udoskonalenia zarówno w samych produktach, jak i w procesach zakupu oraz w obszarze likwidacji szkód. Na bieżąco dostosowujemy nasze rozwiązania do zmieniających się potrzeb klientów. Analizujemy nowe technologie i innowacje, które mogą poprawić wygodę użytkowników, jednocześnie dbając o intuicyjność i przejrzystość oferty. Przykładowo aktualnie pracujemy nad możliwością zapisu polisy w aplikacjach typu Wallet. Dzięki temu zapewniamy klientom najwyższy poziom obsługi klientów.