W kategorii „Najlepszy Proces Otwarcia konta w Placówce” oceniano rozmowę o ofercie oraz proces otwarcia rachunku osobistego w placówce. W projekcie oceniono 13 banków, w których otwarto 230 rachunków. W każdym banku oceniano własną sieć sprzedaży, a w wybranych bankach sieci zewnętrzne i wyspy w centrach handlowych. Na ocenę banku składał się średni wynik uzyskany we wszystkich kanałach dystrybucji. Klienci zakładali konto osobiste z kartą płatniczą. Byli zainteresowani podstawowymi opłatami za najbardziej popularne funkcjonalności z zakresu codziennego bankowania oraz produktami dodatkowymi dotyczącymi ulokowania oszczędności i bieżącego finansowania (limit w rachunku lub karta kredytowa). Na uzyskany wynik składało się doświadczenie klienta oceniane w 14 obszarach dotyczących rozmowy o oferowanych produktach oraz procesu założenia konta. W trakcie projektu klienci oceniali także procedurę zastrzeżenia karty do konta oraz możliwości i sposób zamknięcia relacji z bankiem, a także działania zmierzające do utrzymania klienta. Łącznie w ramach projektu wykonano 344 wizyty w placówkach i 274 kontakty telefoniczne. Tytuł Instytucji Roku w tej kategorii przyznano, jeśli wynik banku przekroczył 80%.