PZU

Piotr Rutkowski, dyrektor zarządzający ds. klientów i usług cyfrowych w PZU

Czy liczba zawartych polis turystycznych online wzrosła w porównaniu do roku ubiegłego? Jakie są prognozy na 2025 rok?

Rośnie wśród Polaków świadomość tego, że planując wyjazd warto zadbać o poczucie bezpieczeństwa i komfortu, wykupując ubezpieczenie turystyczne. Dzięki naszemu kanałowi cyfrowemu mojePZU ten proces jest szybki i prosty, co ułatwia podjęcie decyzji zakupowej. Jesteśmy blisko klienta wszędzie tam, gdzie tego potrzebuje. Nasi klienci coraz chętniej korzystają z mojePZU i widzimy, że liczba polis turystycznych zawartych online systematycznie rośnie.

Większość towarzystw proponuje ubezpieczenie turystyczne. Ceny są bardzo zbliżone do siebie, jednak zakres tych ubezpieczeń jest bardzo różny. Jak przeciętny klient, który nie jest ekspertem w tym zakresie, powinien wybrać odpowiednią polisę? Na co powinien zwrócić szczególną uwagę?

Przy zawieraniu polisy należy koniecznie zwrócić uwagę na sumę ubezpieczenia. Podróżując do krajów europejskich klienci najczęściej wybierają kwotę 300 tys. zł. W przypadku obu Ameryk suma gwarantowana powinna być jednak znacznie wyższa. Koszty leczenia np. w USA są bardzo wysokie.

Ważny jest także okres obowiązywania ubezpieczenia. Ochrona w ramach polisy Wojażer może być wydłużona do 48 godzin po zakończeniu okresu ubezpieczenia, jeśli powrót do Polski opóźni się z powodu nagłej i niezależnej od klienta sytuacji, np. w przypadku awarii środka transportu lub wypadku komunikacyjnego, odwołania lub opóźnienia samolotu ze względu na złe warunki atmosferyczne czy strajku linii lotniczych.

Bardzo ważne są także rozszerzenia w ubezpieczeniu. Jeżeli klient zamierza np. pływać skuterem wodnym czy jeździć quadem, warto uwzględnić punkt “uprawianie sportu wysokiego ryzyka”. Należy sprawdzać także wyłączenia, czyli sytuacje, w których ochrona ubezpieczeniowa nie będzie działała lub będzie ograniczona przez ubezpieczyciela.

Warto zastanowić się nad tym, jakie mogą być oczekiwania i potrzeby w razie wystąpienia niespodziewanych wydarzeń. Ochronę ubezpieczeniową możemy bowiem w razie potrzeby poszerzyć o pakiety assistance, takie jak np. pakiet rozszerzony, pakiet rodzina, pakiet dziecko lub osoba niesamodzielna. Te dwa ostatnie mogą zainteresować osoby podróżujące z bliskimi. W pakiecie rodzina zorganizujemy i opłacimy wcześniejszy transport do domu dla osoby bliskiej/towarzyszącej w podróży, jeśli ubezpieczony z uwagi na stan zdrowia jest transportowany do domu. Opłacimy również pobyt w hotelu dla osoby bliskiej/towarzyszącej w podróży, jeśli ubezpieczony po zakończeniu okresu ubezpieczenia będzie nadal przebywał w szpitalu. Z kolei w ramach pakietu dziecko/osoba niesamodzielna zapewnimy opiekę nad dzieckiem lub osobą niesamodzielną, jeśli rodzic lub opiekun podczas podróży trafi do szpitala, jak również pokryjemy koszty wizyty lub noclegu dla rodzica lub opiekuna, jeśli dziecko lub osoba niesamodzielna trafi do szpitala.

Dlaczego właśnie w Państwa towarzystwie klient powinien wykupić ubezpieczenie turystyczne? Czym wyróżniają się Państwo na tle konkurencji?

Ubezpieczenie turystyczne PZU Wojażer chroni na każdym etapie podróży – od momentu wyjścia z domu aż do powrotu z wyjazdu. Ubezpieczenie już w podstawowym pakiecie zapewnia wsparcie w razie nieszczęśliwego wypadku i nagłego zachorowania. Można też liczyć na zorganizowanie i opłacenie kosztów poszukiwań i akcji ratunkowej, jeśli znajdziemy się w kłopotach z powodu trudnych warunków pogodowych lub awarii sprzętu.

Oprócz podstawowego pakietu ubezpieczenia assistance, oferujemy również wspomniane już przeze mnie dodatkowe pakiety, m.in. pakiet assistance rozszerzony, rodzinny, sportowy czy biznesowy. Ofertę dla siebie znajdą także rowerzyści, którym zwrócimy koszty naprawy roweru wykonanej podczas podróży, aby mogli kontynuować wyprawę. W ramach ubezpieczenia OC osób fizycznych w życiu prywatnym wypłacimy odszkodowanie innej osobie, jeśli ubezpieczony, jego podopieczny lub zwierzę podczas podróży nieumyślnie doprowadzi do zniszczenia własności innej osoby lub spowoduje utratę jej zdrowia.

W ramach dodatkowych klauzul podróżni mogą również rozszerzyć ochronę o ubezpieczenie NNW, czy ubezpieczenie bagażu.

Czy planują Państwo wprowadzenie innowacji, które sprawią, że proces zakupu polisy turystycznej będzie jeszcze prostszy i szybszy?

Konsekwentnie rozbudowujemy naszą platformę cyfrową mojePZU, odpowiadając na cyfrowe potrzeby naszych klientów. Korzysta z niej już ponad 5 mln użytkowników. Zależy nam, aby jeszcze lepiej rozumieć potrzeby naszych klientów. Mają oni różne oczekiwania i potrzeby nie tylko wobec produktów, ale i kanałów komunikacji, formy oraz momentu kontaktu czy sposobu zakupu. Dlatego kolejnym krokiem, który realizujemy w ramach rozwoju mojePZU jest hiperpersonalizacja treści i ofert dostępnych w portalu, co pozwoli nam oferować usługi szyte na miarę.

ZWYCIĘZCY 10. EDYCJI