W kategorii „Najlepsza Obsługa Hipoteczna” oceniono 11 banków, odwiedzając 110 placówek bankowych oraz wykonując 130 kontaktów telefonicznych z infolinią i z placówkami bankowymi. Klienci byli zainteresowani poznaniem oferty w zakresie wyliczenia opartego o konkretne parametry oraz uzyskania dodatkowych informacji o produkcie i procesie kredytowym. Szczególną uwagę zwracano na sposób prezentacji oferty oraz poczucie obsługi przez eksperta. Projekt przeprowadzono w dużych miastach bez próby wcześniejszego umówienia się przez zdalne kanały kontaktu, zakładając możliwe jedno przekierowanie do innej placówki. Każdy klient oceniając wszystkie banki dokonywał oceny porównawczej. Kontakty z bankiem oceniano w zakresie satysfakcji klienta, którą oceniano w obszarach kluczowych z punktu widzenia klienta i banku. Tytuł Instytucji Roku w tej kategorii przyznano, jeśli wynik banku przekroczył 80%.