Stacja Santander

Stacja Santander to nowatorski sposób na promowanie społecznej odpowiedzialności w biznesie, zrealizowany w minionym roku w Santander Bank Polska. To projekt, dzięki któremu klienci, pracownicy i lokalne społeczności mogli poznać niebankową stronę banku. Stacja Santander to mobilna przestrzeń edukacyjna, podróżująca po Polsce i promująca najważniejsze inicjatywy CSR realizowane w banku. Pomysł „Stacji” powstał z inicjatywy pracowników banku, którym zależało, by najciekawsze, ich zdaniem projekty społeczne, realizowane najczęściej centralnie, mogły też dotrzeć do mieszkańców mniejszych miast. Santander Bank Polska stworzył więc projekt ogólnopolski, ale o bardzo lokalnym charakterze.

O ostatecznym kształcie Stacji Santander decydowali wszyscy pracownicy w konkursie przeprowadzonym online. Najpierw głosując, w jakim mieście ma się pojawić bankowy mobilny pawilon, a potem oddając głosy na to, jakie inicjatywy społeczne będą tam realizowane.

Jedną z najważniejszych misji społecznych banku jest wspieranie edukacji finansowej. Dlatego Santander Bank Polska opracował specjalny projekt edukacyjny Finansiaki, skierowany do rodziców, dzieci już od 3 roku życia i nauczycieli. W Stacji Santander najmłodsi mogli wziąć udział w grach i zabawach, które wprowadzały ich w świat finansów, pokazywały skąd biorą się pieniądze, tłumaczyły po co powinniśmy je oszczędzać, a wszystkie realizowane zadania miały wspierać kształtowanie u dzieci pierwszych kompetencji z obszaru przedsiębiorczości. Wykorzystane przy tym materiały edukacyjne zostały przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.

W Stacji Santander odbywały się też spotkania w ramach projektu Jak Jeździsz. Bank prowadził szkolenia z bezpieczeństwa na drodze, zasad ruchu drogowego i odpowiedzialnego prowadzenie pojazdów. Ratownicy medyczni przeprowadzali z kolei profesjonalne kursy pierwszej pomocy, po których ukończeniu, kursanci otrzymywali certyfikaty potwierdzające zdobyte umiejętności.

Poza zabawami intelektualnymi, na odwiedzających Stację Santander czekały również wydarzenia promujące aktywność sportową. W strefie UEFA Champions League, której Santander jest sponsorem można było zagrać m.in. w piłkę nożną, rozegrać turniej na konsolach czy poznać historie najbardziej utytułowanych piłkarzy na świecie. Miłośnicy aktywnego wypoczynku mogli spróbować swoich sił w niezwykłych rozgrywkach w „piłkotenis”. Nie zabrakło przy tym spotkań dla amatorów kolarstwa i warsztatów z personalizacji sprzętu rowerowego.

Co więcej, w Stacji Santander, pracownicy organizowali różnorodne i bardzo pomysłowe charytatywne akcje sportowe. Jedną z nich było sportowe „wiosłowanie” na rzecz zbiórki pieniędzy dla Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Bielsku Podlaskim.

W Stacji Santander znalazła się też przestrzeń „finansów przyszłości”, w której wszyscy zainteresowani mogli zobaczyć, jak wyglądać będzie bankowanie przyszłości z wykorzystaniem hologramów i robotów humanoidalnych.

Poza licznymi atrakcjami i nowinkami technologicznymi projekt Stacja Santander spełnił też inną istotna dla banku funkcję. Wpłynął na zwiększenie lokalnego zaangażowania pracowników. Stacja Santander stanowiła miejsce spotkań, gdzie klienci mieli okazję poznać lepiej osoby, które na co dzień dbają w banku o ich finanse. Projekt organizowany we współpracy z burmistrzami i urzędami miast stanowił ponadto miejsce spotkań i był platformą integracji środowisk lokalnych.

Stacja Santander dotarła w 2019 roku do pięciu miast: Pruszcza Gdańskiego, Świdnika, Kostrzynia nad Odrą, Bielska Podlaskiego i Wrocławia. Przez 30 dni funkcjonowania, Stację odwiedziło prawie 5000 osób, rozegrano ponad 60 turniejów w gry planszowe, 500 dzieci wzięło udział w spotkaniach edukacyjnych, przeprowadzono 60 warsztatów z pierwszej pomocy i „wywiosłowano” ponad 50 km na cele charytatywne.

POLECANE