Przy tak intensywnym rozwoju aplikacji w jakim celu przeciętny klient ma dziś zaglądać do bankowości internetowej? Kluczową sprawą jest limit operacji, gdyż większość banków w aplikacji nakłada ograniczenia. Czy poza przelewem na większą kwotę jest coś, co wyróżnia tradycyjny kanał internetowy?
Mimo intensywnego rozwoju aplikacji mobilnych i rosnącym znaczeniu smartfonów we wszystkich dziedzinach naszego życia bankowość internetowa nadal odgrywa ważną rolę. Większość usług staramy się wdrażać we wszystkich kanałach jednocześnie, czyli zarówno w aplikacji IKO, jak i w serwisie internetowym iPKO, a także w oddziałach i na infolinii. Stawiamy na omnikanałowość. Mamy procesy, które gwarantują płynną obsługę klienta niezależnie od tego, w jakim kanale inicjuje kontakt. Te kanały przenikają się. Istnieje grupa klientów, która nadal woli korzystać z konta bankowego na komputerze. Inni oczekują, że szybkie i wygodne rozwiązania będą dostępne w każdym z kanałów. W odpowiedzi na te potrzeby oferujemy usługi, które są dostępne dla każdego, zgodnie z jego preferencjami, niezależnie od sytuacji, w jakiej się akurat znajduje. Wykorzystujemy potencjał poszczególnych urządzeń i czerpiemy z możliwości, jakie stwarza technologia. Za parkowanie można zapłacić w telefonie, który wykorzystując geolokalizację i podpowie nam strefę parkowania, a bardziej złożone wnioski łatwiej uzupełnić na ekranie komputera. Procesy i operacje, których realizacja zajmuje klientom trochę więcej czasu – wymaga np. dodania załączników czy korzystania z wielu otwartych stron – nadal będą chętniej realizowane w iPKO. Jednocześnie dbamy o ty by wygląd i nawigacja w obu kanałach była spójna. Tym samym bankowość internetowa jest integralną częścią naszych kanałów, które mają za zadanie realizować potrzeby (nie tylko finansowe) i zapewniać jak najlepsze doświadczenia klientom.
Coraz częściej doradcy edukując swoich klientów zwracają uwagę na kwestie bezpieczeństwa. Czy poziom zagrożeń, z jakimi mogą spotkać się klienci jest taki sam dla aplikacji mobilnej i dla bankowości internetowej? Czy któryś z tych kanałów jest bezpieczniejszy?
Nieustannie pracujemy nad tym, by uchronić klienta przed socjotechnicznymi działaniami oszustów. Bezpieczeństwo w obu kanałach jest dla nas priorytetem. Zagrożenia różnią się, jednak jest jeden czynnik, który zawsze pozostaje najistotniejszy w obu przypadkach, to świadomość klienta. Niezależnie od zabezpieczeń, jakie wprowadzamy, najwięcej zależy od klienta i tego, jak korzysta z bankowości internetowej czy mobilnej. Edukacja w zakresie bezpieczeństwa jest zatem podstawą w dzisiejszej bankowości elektronicznej, dlatego również na niej koncentrujemy nasze działania. Z jednej strony każdy z nas powinien znać zasady bezpiecznego korzystania z bankowych kanałów elektronicznych, z drugiej powinniśmy być na bieżąco z coraz nowymi i bardziej podstępnymi metodami oszustów i wiedzieć jak nie reagować.
Klient może zalogować się do bankowości internetowej na różnych urządzeniach (przeglądarka w telefonie, tablet, komputer). Jak wyglądają zwyczaje Państwa klientów? Czy zakres funkcjonalności bankowości internetowej po zalogowaniu na telefonie jest uboższy w stosunku do zalogowania na komputerze? Czy z punktu widzenia bezpieczeństwa skorzystanie z bankowości internetowej w przeglądarce się na telefonie zwiększa ryzyko w porównaniu z zalogowaniem się na komputerze?
Większość funkcji naszego serwisu iPKO – tych z których najczęściej korzystają klienci, dostępna jest również w wersji RWD czyli na telefonie czy tablecie. Co ciekawe, ponad 20% logowań do tego serwisu pochodzi z telefonów, co świadczy o tym, że część użytkowników serwisu internetowego potrzebuje takiego rozwiązania, a zakres funkcji, które oferujemy w tej sposób, jest dla nich odpowiedni. Wszystkie rozwiązania, które udostępniamy mają najwyższy i ciągle optymalizowany (wraz z rozwojem nowych zagrożeń ) poziom zabezpieczeń. Bardzo ważna jest jednak edukacja i wiedza klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa i korzystanie z kanałów z zachowaniem odpowiednich zasad.