PKO BANK POLSKI

Halina Lajstet, dyrektor

Inowrocław. Ul. Kr. Jadwigi 39


Jaka jest droga do sukcesu „Najlepszej placówki bankowej w Polsce”?

Sukces naszego oddziału nie jest dziełem przypadku – to efekt konsekwentnej pracy, zaangażowania i budowania trwałych relacji z klientami. Wyróżniamy się na tle konkurencji jakością obsługi i zaufaniem, którym darzą nas klienci. Wyróżnia nas także zgrany zespół doradców, który każdego dnia z empatią i uśmiechem pracuje na rzecz swoich klientów. Życzliwość i chęć pomocy na co dzień oraz pozytywna energia sprawiają, że klienci są zaopiekowani, czują się komfortowo i chętnie wracają do placówki. Inspirująca jest praca z zespołem zdolnych, zaangażowanych i kreatywnych ludzi. Wspólnie staramy się budować atmosferę otwartości, feedbacku i rozwoju. Rozmawiamy o tym, co robimy dobrze, a w czym możemy się jeszcze doskonalić. I oczywiście zawsze mierzymy wyżej.

Jakie działania zostały podjęte, aby zapewnić klientom pozytywne pierwsze wrażenie zaraz po wejściu do placówki? Czy wdrożono np. system kolejkowy lub inne rozwiązania zwiększające komfort i bezpieczeństwo obsługi?

Dbając o pierwsze dobre wrażenie w naszym oddziale, każdy klient jest witany przez asystenta, który nie tylko tworzy przyjazną atmosferę, ale także usprawnia obsługę, kierując klientów do odpowiednich stanowisk. Asystent jest nieoceniony w bezpośrednich kontaktach. Wspiera przede wszystkim w edukowaniu z bankowości elektronicznej oraz obsługi bankomatów. Wszystko robimy z uśmiechem, ponieważ wierzymy, ze profesjonalizm i pozytywne nastawienie są kluczem do budowania długotrwałych relacji.

Jakie cechy i umiejętności są szczególnie cenione u doradców obsługujących klientów w Państwa placówce? W jaki sposób dba Pani o ich rozwój i motywację?

Naszych doradców wyróżnia: umiejętność słuchania, kreatywne myślenie i zdolności interpersonalne, takie jak: empatia, dostosowanie komunikacji do różnych typów osobowości i różnych grup wiekowych. W naszej pracy, równie istotne jest zarządzanie czasem, które pozwala na efektywną organizację pracy i zapewnia klientom sprawną obsługę. To właśnie połączenie tych cech sprawia, że doradcy są zawsze gotowi, aby wspierać klientów na najwyższym poziomie. Motywuję mój zespół poprzez celebrowanie wyników i osiągnieć. Doceniam zarówno indywidualne osiągnięcia, jak i całego zespołu. Aby pobudzić zdrową rywalizację i zachęcić do osiągania lepszych wyników, wprowadzam różne konkursy sprzedażowe oraz nagrody za wysoką efektywność. Ważną rolę odgrywa również przyjazna atmosfera oparta na współpracy i wzajemnym szacunku. Dodatkowo wspólnie dbamy o work-life-balance, dzięki stworzonemu  w oddziale pokoju relaksu i wyciszenia.

W jaki sposób pozyskują Państwo informacje zwrotne od swoich klientów na temat jakości obsługi w placówce? Jak wygląda praca z takimi opiniami?

Zbieranie informacji zwrotnych od klientów jest kluczowe dla naszej placówki, dążącej do optymalizacji swoich usług i produktów. Nasza praca została doceniona przez klientów, którzy dziękują i polecają nas w internecie. Dodatkowo podczas spotkań z klientami prosimy ich o wyrażenie swojej opinii. Każda z nich jest dla nas cenna. Pozytywne komentarze motywują nas do dalszej pracy, a wszelkie sugestie traktujemy jako szansę na rozwój i doskonalenie naszych usług.

Jak radzą sobie Państwo z obsługą klientów w różnym wieku, uwzględniając ich zróżnicowane potrzeby i przyzwyczajenia?

Priorytetem dla nas jest indywidualne podejście, cierpliwość oraz dostosowanie komunikacji do potrzeb klientów i ich przyzwyczajeń. Niezależnie od wieku, podchodzimy do klientów z wyrozumiałością i należnym szacunkiem, tworząc atmosferę zaufania i komfortu. Dzięki temu każdy, zarówno młodszy użytkownik bankowości internetowej, jak i senior preferujący tradycyjną obsługę, może liczyć na profesjonalne i przyjazne wsparcie.

W jaki sposób placówka angażuje się w lokalną społeczność? Czy jest to element, który wpływa na pozytywny odbiór przez klientów?

Niewątpliwie wszystkie rekomendacje klientów przyczyniają się do budowania rozpoznawalnej i cenionej marki na lokalnym rynku. Dodatkowo uczestnictwo w życiu lokalnej społeczności, współpraca z przedsiębiorcami, szkołami, wsparcie inicjatyw społecznych budują reputację i zaufanie. Klienci chętniej wybierają bank, który znają, i z którym czują się związani. Ponadto część naszych pracowników działa w kołach gospodyń wiejskich oraz lokalnych klubach sportowych, co pozwala być bliżej mieszkańców i lepiej rozumieć ich potrzeby. Zrozumienie oczekiwań klientów jest bowiem kluczowe dla budowania lojalności. Chętnie wspieramy również imprezy charytatywne, dzięki temu klienci postrzegają nas nie tylko jako bank, ale także partnera, który aktywnie uczestniczy w życiu lokalnym i wspiera jego rozwój.

Co  najbardziej cenią Państwo u swoich klientów?

U naszych klientów najbardziej cenimy różnorodność, ponieważ każdy z nich ma inne potrzeby, doświadczenia i oczekiwania, co sprawia, ze nasza praca jest inspirująca i pełna wyzwań. Doceniamy również lojalność, bo długotrwałe relacje oparte na zaufaniu, to fundament naszej działalności. Ważna jest dla nas także otwartość – chęć rozmowy, dzielenia się opiniami i wspólnego szukania najlepszych rozwiązań finansowych.

ZWYCIĘZCY 10. EDYCJI