Rok 2018 dla Banku Pekao S.A. był pełen zmian. Mocniej otworzyliśmy się na klientów detalicznych i postawiliśmy sobie cel, aby rozwijać się jako bank uniwersalny. Dokonaliśmy też skoku technologicznego, który przenosi nas w świat nowatorskich rozwiązań. Innowacje, coraz bardziej powszechne w instytucjach finansowych, sprawiają, że oferta banku zmienia się diametralnie – ma być szybko, prosto i nowocześnie.
Siła żubra
Jednym z pierwszych efektów, powołanego w 2018 roku, Programu Transformacji Cyfrowej Detalu było powstanie nowej omnichannelowej platformy sprzedażowej. Umożliwia ona skrócenie czasu otwarcia konta i produktów powiązanych (karta, konto oszczędnościowe, konta walutowe, dostęp do aplikacji mobilnej) do mniej niż 10 minut. Wzorując się na przykładzie tej platformy, chcemy w dalszym ciągu upraszczać i przyspieszać interakcje klientów z bankiem.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w tym roku, planujemy wprowadzić m.in. nowy lżejszy format placówek detalicznych. Transakcje gotówkowe będą w nich realizowane na testowanym obecnie urządzeniu do wpłat i wypłat – recyklerze. Pozwoli on znacząco skrócić czas transakcji i zoptymalizować obrót gotówkowy. Plany te są dopełnieniem rozpoczętej już wymiany bankomatów w placówkach na nowoczesne maszyny z funkcją wpłaty. W ostatnim czasie w bankomatach udostępniona została również możliwość wypłaty środków z użyciem kodu BLIK.
Przez technologie do serca
Transformacja cyfrowa stała się faktem – Polacy zaufali innowacjom i nowinkom technologicznym, dlatego bankowość mobilna jest dla nas bardzo ważna. PeoPay to dziś najlepszy innowacyjny produkt tego typu na świecie, czego dowodem jest prestiżowa nagroda EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards, przyznana nam w październiku w Lizbonie. Aplikacja będzie nadal rozwijana, w najbliższym czasie planujemy wprowadzić w niej kolejne nowości.
Zamiast podążać za nowymi trendami – chcemy sami je tworzyć. Bank Pekao S.A. powołał Innovation Lab, w ramach którego pracujemy nad innowacjami, testujemy nowe technologie (np. biometrię czy sztuczną inteligencję) oraz poszukujemy partnerów wśród fintechów i start-upów. Niedawno odbyły się warsztaty Service Jam, podczas których pasjonaci nowych technologii i programowania pracowali nad koncepcją bankowego oddziału przyszłości. Kolejnym tego typu przedsięwzięciem będzie seria hackathonów, którą rozpoczniemy już w lutym.
Mamy również plany wprowadzenia automatycznego doradztwa z wykorzystaniem zaawansowanych algorytmów (ang. roboadvisory), rozwiązania popularnego w USA i Europie Zachodniej. Dzięki niemu będziemy mogli jeszcze skuteczniej rozpoznawać potrzeby klientów i oferować im produkty, które w danym momencie będą najlepiej spełniały ich oczekiwania.