Innowacje i usprawnienia bankowości mobilnej to dziś zdecydowanie jeden z priorytetów banków

Dojrzałość cyfrowa Polaków i trend bezgotówkowy rosną w ekspresowym tempie. Jest to związane m.in. ze zmianą pokoleniową, na której potrzeby banki muszą szybko odpowiadać. Znaczna grupa Klientów woli dziś bankować przy użyciu zdalnych kanałów obsługi. Coraz częściej pojawiają się też Klienci „mobile only”, którzy za jedyny kanał kontaktu z bankiem uznają aplikację mobilną. Dlatego produkty i usługi, które udostępnia Getin Noble Bank, projektowane są również z myślą o Klientach mobilnych. Chodzi o to, żeby z poziomu aplikacji zapewnić szybki i wygodny dostęp do tego, czego Klient potrzebuje do codziennego bankowania.

Getin Noble Bank systematycznie pracuje nad udoskonalaniem swojej aplikacji mobilnej. Jej użytkownicy mają już np. możliwość dokonywania płatności telefonem poprzez Google Pay lub inne formy jak Garmin Pay i Apple Pay. W 2019 roku bank intensywnie rozwijał też opcje z popularnym wśród Klientów BLIKiem. Wprowadzono błyskawiczne przelewy na telefon BLIK oraz możliwość wpłat gotówki za pomocą BLIKa we wpłatomatach Planet Cash i Euronet.

– Dla wielu naszych Klientów aplikacja mobilna jest podstawowym narzędziem do zarządzania swoimi finansami. To osoby, które preferują rozwiązanie tzw. banku w kieszeni i cenią sobie elastyczność oraz szybkość wykonywania transakcji. Dlatego nieustannie pracujemy nad podnoszeniem komfortu codziennego bankowania, a efektem naszych prac są m.in. nowe funkcjonalności systematycznie wprowadzane do aplikacji mobilnej mówi Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych i Aplikacji Mobilnych w Getin Noble Banku.

Bank pracuje również nad usprawnieniami w zakresie kontaktu Klienta z doradcą z poziomu aplikacji. Wprowadzono usługę Getin Phone, czyli połączenie z Call Center inicjowane w aplikacji, gdzie Klient od razu jest weryfikowany. To zdecydowanie upraszcza proces i przyspiesza czas załatwienia danej sprawy. Takie rozwiązanie mają nieliczne banki na rynku. Bank posiada również mobilną autoryzację, czyli bezpieczną formę udzielania zgody na operacje zlecane przez Bankowość Internetową w aplikacji mobilnej. Ponadto Klienci Getin Noble Banku mają już całkiem spory wybór produktów finansowych do kupienia w aplikacji. Są to m.in. kredyt gotówkowy, lokata mobilna czy podróżna polisa ubezpieczeniowa.

Bank systematycznie wprowadza też nowe funkcjonalności zwiększające wygodę zarządzania środkami. Takim rozwiązaniem jest np. „Sejf”, czyli usługa umożliwiająca blokadę części pieniędzy na koncie osobistym w prosty i szybki sposób. Taka funkcja może się przydać np. w sytuacjach, kiedy Klient ma w planach konkretny wydatek i chce zabezpieczyć środki na ten cel. Blokadę można anulować w każdym momencie i bez żadnych prowizji.

Kolejny rok stawia przed nami nowe wyzwania w obszarze bankowości mobilnej i na pewno będziemy się ich śmiało podejmować. Dla nas ważne jest też to, żeby oprócz wielu przydatnych nowości nasza aplikacja była przejrzysta, intuicyjna i funkcjonalna mówi Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych i Aplikacji Mobilnych w Getin Noble Banku.

ŹródłoGetin Bank,

POLECANE