PKO BANK POLSKI

Anna Sierakowska, dyrektor

Kutno, ul. 29 Listopada 12


Jaka jest droga do sukcesu „Najlepszej placówki bankowej w Polsce”?

Za każdym sukcesem stoją ludzie – ich zaangażowanie, przyjazne środowisko pracy i szacunek którym się wzajemnie otaczają. To moim zdaniem najlepsza droga do sukcesu.

Jakie działania zostały podjęte, aby zapewnić klientom pozytywne pierwsze wrażenie zaraz po wejściu do placówki? Czy wdrożono np. system kolejkowy lub inne rozwiązania zwiększające komfort i bezpieczeństwo obsługi?

Wdrożyliśmy system kolejkowy co znacząco zwiększyło komfort pracy doradców. Jednak to ich pozytywne i empatyczne nastawienie do klientów tworzy przyjazną atmosferę. Umiejętność wczucia się w ich potrzeby i postawienie ich na pierwszym planie są kluczem do dobrego zapewnienia obsługi na najwyższym poziomie.

Jakie cechy i umiejętności są szczególnie cenione u Doradców obsługujących klientów w Państwa placówce? W jaki sposób dba Pani o ich rozwój i motywację?

Życzliwość i wiedza to podstawa. Staramy się pracować tak, jak sami byśmy chcieli być obsługiwani. Praca, którą wykonujemy musi sprawiać satysfakcję i radość pracownikowi.

W jaki sposób pozyskują Państwo informacje zwrotne od swoich klientów na temat jakości obsługi w placówce? Jak wygląda praca z takimi opiniami?

Po obsłudze każdego klienta prosimy go o wydanie opinii lub sugestii co moglibyśmy zrobić lepiej. Wychodzimy z założenia, że zawsze może być lepiej. Głos klienta jest dla nas bardzo ważny.

Jak radzą sobie Państwo z obsługą klientów w różnym wieku, uwzględniając ich zróżnicowane potrzeby i przyzwyczajenia?

Dostosowanie to kluczowa zasada savoir vivre’u, która działa zarówno w życiu prywatnym jak i służbowym. Staramy się być w naszym oddziale dużą rodziną i dbamy o każdego. Staramy się poświęcać każdemu tyle czasu, ile potrzebuje. Wysłuchanie to ważny element, który pomaga nam dostosować się do potrzeb odbiorcy.  Szacunek młodych ludzi zyskujemy poprzez akcje edukacyjne np.  w ramach programu „Kasa z klasą”. Pokazujemy nowości technologiczne oferowane przez bank i tłumaczymy jak z nich korzystać, jak mogą ułatwić nam życie. Z seniorami spotykamy się we współpracy z Uniwersytetem Trzeciego Wieku.

W jaki sposób placówka angażuje się w lokalną społeczność? Czy jest to element, który wpływa na pozytywny odbiór przez klient.

Jest to bardzo ważny element w naszej strategii pracy. Budujemy nasz wizerunek w placówce bankowej ale również na każdym organizowanym evencie. Bank to ludzie. Jeśli będziemy postrzegani pozytywnie i profesjonalnie to zdecydowanie łatwiej będzie nam rozmawiać o sprawach biznesowych. Uczestniczymy w Koktajlach Noworocznych organizowanych u Prezydenta Miasta Kutna, jesteśmy współorganizatorem Forów Gospodarczych dla Biznesmenów, współpracujemy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną, klubami zrzeszającymi przedsiębiorców ale również z komendą policji dbając o bezpieczeństwo mieszkańców czy szkołami organizując lekcje edukacyjne. Było o nas głośno na rynku lokalnym gdy mówiliśmy o Tarczach Finansowych lub gdy rozmawialiśmy z  pracownikami korporacji w trakcie początków wdrażania PPK. Nie zapominamy również o podopiecznych lokalnego domu dziecka. Akcji możemy wymieniać mnóstwo. Każda z nich jest dedykowana dla innej grupy społecznej.

Co  najbardziej cenią Państwo u swoich klientów?

Lojalność- to działa w dwie strony. My szukamy dla nich rozwiązań a klienci doceniają nasze zaangażowanie i sympatię. Nie zawsze możemy sprostać ich oczekiwaniom, ale uczciwa odpowiedź i chęć pomocy są zawsze doceniane i procentują lepszymi relacjami w przyszłości.

ZWYCIĘZCY 10. EDYCJI