SANTANDER BANK POLSKA

Magdalena Proga-Stępień, Członkini Zarządu

W kolejnej edycji rankingu mamy po raz kolejny te same banki w czołówce. W jaki sposób utrzymują Państwo od dawna tak wysoki poziom obsługi klientów firmowych? Czy trudno wykształcić i utrzymywać tę kompetencję?

W Santander Bank Polska od lat wierzymy, że wysoka jakość obsługi, słuchanie głosu klienta i skoncentrowanie na jego potrzebach buduje długoterminową relację i zaufanie. Robimy wszystko, żeby być partnerem dla naszych klientów, pomagać w osiąganiu sukcesów i skutecznie wspierać dostarczając nie tylko narzędzia finansowe, ale także rozwojowe np. webinary, szkolenia czy kursy. Nasz program MOCne w biznesie, który wspierał kobiety prowadzące własne firmy spotkał się z tak dobrym odbiorem, że w tym roku rozszerzyliśmy go i kierujemy do wszystkich przedsiębiorców.

Wiemy, że ostatnie lata były trudne – szczególnie dla małych i średnich firm. W tym wymagającym otoczeniu staramy się pomagać w kreowaniu nowych biznesów i inicjatyw. Dostarczamy rozwiązania związane z zielonym finansowaniem i ESG, ułatwiamy prowadzenie własnej firmy dzięki nowoczesnym usługom. Każdego dnia dbamy, aby nasza oferta odpowiadała na potrzeby firm, pomagała im mierzyć się z wyzwaniami i otoczeniem biznesowym, a także rozwijać.

Stawiają Państwo zarówno na obsługę zdalną, jak i na dostęp do obsługi w placówkach. Czy dzisiejszy klient firmowy woli obsługiwać się samemu zdalnie? W jakich sprawach klienci firmowi odwiedzają placówki, a z czym dzwonią na infolinię?

Jak w każdej grupie klientów, są tacy którzy, preferują wizyty w oddziałach i załatwiają swoje sprawy w naszych placówkach. Jednak widzimy, że coraz większa grupa przedsiębiorców korzysta z obsługi online. Na pewno zachęca do tego systematyczne upraszczanie i cyfryzacja usług oraz produktów, dzięki temu zdalne bankowanie staje się szybsze i łatwiejsze. Dla osób prowadzących własną firmę to ogromna oszczędność czasu i wygoda.

W naszych placówkach gwarantujemy przyjazną atmosferę oraz profesjonalną i kompleksową obsługę, opartą na wiedzy i zaufaniu. Nasi doradcy pomagając w realizacji transakcji, obsługują rachunki i zlecenia dotyczące kart płatniczych czy produktów kredytowych i depozytowych klienta. Wspierają w korzystaniu z elektronicznych kanałów dostępu czy produktów bankowych. Infolinia najczęściej jest traktowana przez klientów jako kanał kontaktu w pilnych sprawach. W ten sposób zwracają się do nas z prośbą np. o zablokowanie karty, zmiany limitów czy pomoc w logowaniu do konta.

Dodatkowo do dyspozycji naszych klientów mamy specjalny format placówek – Work Cafe. To połączenie tradycyjnego oddziału z dodatkową strefą z miejscem do pracy (co-working) i spotkań (salki dla klientów na spotkania z kontrahentami) oraz kawą. Przedsiębiorcy mogą tam organizować spotkanie za sowimi kontrahentami czy znaleźć wygodne miejsce do pracy na mieście.

Dla części przedsiębiorców ważna jest obsługa gotówkowa, a coraz więcej placówek jest bezgotówkowych. Czy to duże utrudnienie dla Waszych klientów firmowych? Jak to będzie wyglądać w przyszłości?

Mimo że 80% naszych klientów korzysta z obsługi bezgotówkowej to dbamy o wszystkich, dlatego mamy rozwiązania dot. obsługi gotówkowej. Zapewniamy obsługę kasową w wybranych oddziałach, mamy sieć wpłatomatów i wrzutni online, które sprawdzają się świetnie w samodzielnym i efektywnym zarządzaniu gotówką.

Widzimy, że nowoczesne urządzenia samoobsługowe są coraz chętniej wykorzystywane przez klientów. Dlatego rozpoczęliśmy współpracę z firmami Euronet i ITCARD, które zarządzają dwiema największymi sieciami urządzeń samoobsługowych w Polsce. Zapewniamy naszym klientom zaawansowane technologicznie bankomaty i wpłatomaty. Modernizujemy oddziały, zmieniamy model obsługi gotówkowej, rozszerzamy sieć bankomatów i wpłatomatów. W ten sposób realizujemy naszą wizję – banku cyfrowego z oddziałami.

Czym Państwo przekonują klientów firmowych, aby skorzystali z Państwa usług?

Wiemy jak ważną rolę w naszej gospodarce pełnią małe i średnie przedsiębiorstwa. Z prawie 2,4 mln wszystkich firm MSP to 99,8% tej liczby, mali i średni przedsiębiorcy wytwarzają prawie 44% naszego PKB. To właśnie małe i średnie firmy są motorem wzrostu zatrudnienia i płac w naszym kraju. Dlatego od lat robimy wszystko, żeby odpowiadać na potrzeby osób prowadzących swoje firmy i stawiamy ich w centrum naszej działalności bankowej. Jestem przekonana, że klienci doceniają dobrą ofertę produktową oraz wysoką jakość usług, a także proste i intuicyjne rozwiązania do zdalnej bankowości, które umożliwią im realizację spraw samodzielnie, szybko i sprawnie.

Obsługujemy ponad 500 tys. mikro, małych i średnich firm. Widzimy, że nasza oferta cieszy się ich bardzo dużym zainteresowaniem. Nasze usługi to już nie tylko finanse, ale cały pakiet dodatkowych rozwiązań, dzięki którym przedsiębiorcy mogą skupiać się na prowadzeniu firm. Umożliwiamy klientom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą szybkie zakładanie kont firmowych. Przedsiębiorcy mogą także korzystać z nowoczesnych rozwiązań i produktów, które ułatwią prowadzenie swojego biznesu. Wraz z rachunkiem firmowym dajemy dostęp do takich usług jak: eKsięgowość, eLeasing czy eZdrowie. W zeszłym roku nasi klienci firmowi otrzymali też nową aplikację mobilną, a w niej m.in. BLIK dla firm. Staramy się być najlepszym partnerem dla małych i średnich przedsiębiorstw, który będzie wspierał ich w codziennych wyzwaniach i rozwoju.

POLECANE