SANTANDER BANK POLSKA

Tomasz Chwaciński, dyrektor oddziału

Racibórz, ul. Młyńska 5


Jaka jest droga do sukcesu „Najlepszej placówki bankowej w Polsce”?

Sukces to wynik ciężkiej pracy i determinacji. Potrzebna była też odrobina szczęścia. Ponieważ przychylność losu jest jednak rzeczą ulotną, staramy się koncentrować się na rzeczach, na które mamy realny wpływ.

Jakie działania zostały podjęte, aby zapewnić klientom pozytywne pierwsze wrażenie zaraz po wejściu do placówki? Czy wdrożono np. system kolejkowy lub inne rozwiązania zwiększające komfort i bezpieczeństwo obsługi?

Każdy klient, który odwiedza nasz oddział traktowany jest jak gość. Dokładamy wszelkich starań, aby poczuł się u nas komfortowo. Witamy go z uśmiechem, dbamy o jego potrzeby. Nie mamy jednak jednego, uniwersalnego schematu zachowań. Nie ma bowiem ani identycznych sytuacji, ani identycznych klientów.

Jakie cechy i umiejętności są szczególnie cenione u Doradców obsługujących klientów w Państwa placówce? W jaki sposób dba Pan o ich rozwój i motywację?

Cenimy w naszych doradcach zarówno pozytywne nastawienie, jak i kompetencje. Aby skutecznie pomagać klientom, niezbędne są nie tylko chęci, ale również odpowiednia wiedza. Dbamy o ciągły rozwój naszego zespołu, oferując szkolenia i wsparcie, aby mogli sprostać dynamicznie zmieniającym się wymaganiom i oczekiwaniom naszych klientów.

W jaki sposób pozyskują Państwo informacje zwrotne od swoich klientów na temat jakości obsługi w placówce? Jak wygląda praca z takimi opiniami?

Najłatwiej uzyskać takie informacje podczas rozmowy, zarówno w czasie spotkania, jak i po jego zakończeniu. Jesteśmy wdzięczni za każdą opinię. W ten sposób możemy nieustannie podnosić jakość obsługi. Choć nie zawsze mamy możliwość natychmiastowego wprowadzenia zmian, klienci doceniają to, że liczymy się z ich zdaniem i stale dążymy do podnoszenia poziomu obsług.

Jak radzą sobie Państwo z obsługą klientów w różnym wieku,  uwzględniając ich zróżnicowane potrzeby i przyzwyczajenia?

Nigdy nie traktowaliśmy naszych klientów w sposób szablonowy. Zawsze stawiamy na indywidualne podejście, starając się zaoferować każdemu odpowiednie, adekwatne do jego potrzeb rozwiązanie. Niezależnie od wieku, pokazujemy w ofercie różnorodność możliwości, pozwalając klientom wybrać tę, którą jest dla niego najlepsza.

W jaki sposób placówka angażuje się w lokalną społeczność? Czy jest to element, który wpływa na pozytywny odbiór przez klientów?

Nasze zaangażowanie w lokalną społeczność nie przejawia się w organizowaniu dużych wydarzeń, ale w codziennej pracy i relacjach. Jako mały oddział, o niewielkiej rotacji pracowników, wielu z nas miało okazję poznać klientów, gdy otwierali konto, a potem prowadzili działalność gospodarczą. Część z tych klientów przychodzi potem do nas ze swoimi dziećmi. Są też tacy, którzy tak związali się z naszymi pracownikami, że podczas wizyty w oddziale czekają na spotkanie ze „swoim doradcą”, nawet jeśli inne stanowiska są wolne. I to właśnie w ten sposób budujemy nasz wizerunek w regionie. A nowi klienci, widząc jak dbamy o więzi, szybko nabierają przekonania, że wybierając nasz oddział, trafili w odpowiednie miejsce.

Co  najbardziej cenią Państwo u swoich klientów?

Najbardziej cenię u klientów ich lojalność i zaufanie. Zdarza się, że pomimo drobnych niedogodności – takich jak awarie bankomatów czy problemy z aplikacją – nasi klienci pozostawali z nami i to w chwili, gdy konkurencja kusiła bardzo atrakcyjną ofertą. Taka postawa robi na mnie ogromne wrażenie i  motywuje do nieustannego podnoszenia standardów naszych usług.

ZWYCIĘZCY 10. EDYCJI