Szkolenia z wykorzystaniem gogli VR w Santander Bank Polska

Santander Bank Polska już od 3 lat z powodzeniem realizuje innowacyjny program szkoleń dla doradców z sieci oddziałów z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. Szkolenia te są w pełni multimedialne, zaprojektowane z inicjatywy i przy udziale pracowników banku. Wyjątkowość tego projektu polega na tym, że do zakończenia szkolenia, poza wiedzą merytoryczną, wymagane są reakcje niewerbalne szkolonego jak  gesty czy empatia.

Dzięki temu osiągamy u odbiorców maksymalny efekt skupienia w rzeczywistym środowisku pracy, nie wykorzystując przy tym stacji roboczych ani specjalnie przygotowanych przestrzeni.

Gogle VR, czyli urządzenie do niedawna używane głównie do gier komputerowych, pozwalające na przeniesienie się do wirtualnej rzeczywistości, są obecnie stosowane w procesach szkoleniowych, działaniach employer brandingowych i testach nowych produktów. W Santander Bank Polska korzystają z nich pracownicy oddziałów podczas warsztatów i szkoleń z kompetencji biznesowych i interpersonalnych.  W trakcie 30-minutowego szkolenia m.in. można wziąć udział w symulacji nietypowej wizyty klienta w oddziale, aby umiejętnie dopasować obsługę do jego potrzeb, także w kwestii komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Pozwala to przetestować i przygotować się na różne sytuacje, nawet te, które zdarzają się bardzo rzadko i potrafią być zaskakujące. To wszystko w niecodziennej formie, która, jak wskazują wewnętrzne badania banku, znacznie chętniej jest wybierana przez pracowników niż typowe szkolenia e-learningowe wykonywane z użyciem komputerów.

Podnoszenie kompetencji doradców w oddziałach z wykorzystaniem nowych technologii to kolejny sposób na zapewnienie najwyższych standardów obsługi klientów w Santander Bank Polska. W przyszłości VR zastąpi szkolenia e-learningowe i zmniejszy liczbę szkoleń stacjonarnych dla sieci. W Santander Bank Polska z powodzeniem testujemy to rozwiązanie, obserwując jakościowy skok przyswajanej wiedzy oraz coraz wyższy stopień zainteresowania tą technologią wśród pracowników. Imersja, czyli poziom zaangażowania użytkownika w doświadczenie i naturalność prezentowanego w świecie wirtualnym środowiska, już dzisiaj pomaga naszym doradcom lepiej obsługiwać klientów.

POLECANE