WARTA

Dawid Szafarski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Zdalnej w Warcie

Rozwój kanałów zdalnych umożliwił klientom również zdalny zakup ubezpieczenia wyjazdu turystycznego. Ilu klientów w roku ubiegłym skorzystało z tej możliwości? Czy widzą Państwo jakiś trend w zawieraniu polisy zdalnie w stosunku do tradycyjnej wizyty w oddziale czy agencji?

W ostatnich latach mierzyliśmy się jako społeczeństwo z pandemią COViD-19. Jedną z branż, która została najmocniej dotknięta tym wyzwaniem była turystyka. W efekcie był to nietypowy czas również dla segmentu ubezpieczeń turystycznych. Wraz ze zniesieniem epidemicznych ograniczeń w zagranicznych podróżach zaczęliśmy obserwować istotne odbicie sprzedaży niezależnie od kanału. Natomiast trudno wskazywać trend po tak niestabilnym i trudnym okresie. Z pewnością jednak spora część klientów dokonuje zakupu polisy na krótko przed wyjazdem, co powoduje stosunkowo wysoką popularność tego kanału dla ubezpieczeń turystycznych.

Na co najczęściej zwracają uwagę Państwa klienci kupując ubezpieczenie wyjazdu turystycznego?

Zapewniamy naszym klientom produkt z bardzo szerokim zakresem ochrony i wysokim poziomem usług, tak więc nie może dziwić fakt, jakim jest duże zainteresowanie naszym ubezpieczeniem. Wyróżniamy się na rynku komfortowym i szybkim procesem zakupu polisy, wysokimi sumami ubezpieczeń czy szerokim pakietem assistance. To właśnie te cechy wskazują klienci, podkreślając powody wyboru naszego ubezpieczenia.

Do jakich zdarzeń dochodziło najczęściej w roku ubiegłym? Z jakiego zakresu ubezpieczenia wyjazdu turystycznego najczęściej korzystali Państwa klienci? Jaki był najwyższy koszt leczenia, który Państwo pokryli i czego dotyczył?

Nie jest dużym zaskoczeniem, że klienci najczęściej zgłaszają nam nagłe zachorowanie podczas wyjazdu zagranicznego, a tym samym najczęściej korzystano z organizacji i pokrycia kosztu wizyty ambulatoryjnej. Koszt takich usług zazwyczaj wynosi od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Jednak mieliśmy w zeszłym roku również przypadki, gdy koszt leczenia przekraczał pół miliona złotych. Duże wydatki wiążą się również z transportem medycznym do kraju. Dla przykładu transport lotem sanitarnym w ramach takiej usługi z Zanzibaru kosztował niemal 350 tys. zł, a z Wysp Kanaryjskich ponad 200 tys. zł, co oczywiście zostało pokryte z naszego ubezpieczenia.

Polisa turystyczna zawierana przez internet ma zazwyczaj do wyboru kilka wariantów. Jak to wygląda w przypadku wykupienia najwyższego możliwego wariantu i wystąpienia ryzyka zgonu ubezpieczonego, co wiąże się z koniecznością transportu zwłok do Polski? Czy Ubezpieczyciel bez względu na poniesione koszty pokrywa je w 100%? Jakiego rzędu to są koszty np. dla transportu z Meksyku, USA, Dominikany czy Tajlandii, a jakie z krajów europejskich czy basenu Morza Śródziemnego?

W ubezpieczeniu Warta Travel zawieranym online mamy stworzone trzy pakiety do wyboru – podstawowy, optymalny i elastyczny. Różnią się one sumami ubezpieczenia w poszczególnych ryzykach. Dwa pierwsze warianty zawierają stałe sumy ubezpieczenia i wybrany zakres ochrony z możliwością dodania pewnych rozszerzeń. Wariant elastyczny natomiast można dowolnie modyfikować poprzez wybór poszczególnych ryzyk dodatkowych, rozszerzeń zakresu ochrony oraz sum ubezpieczenia. Ubezpieczony może dopasować je do swoich potrzeb, czyli kraju, do którego wyjeżdża, charakteru wyjazdu czy planowanych aktywności. Mamy natomiast jeden wariant usług assistance, co jest korzystne dla ubezpieczonych, bo każdemu przysługuje jednakowy, bardzo szeroki wachlarz tych usług i jest on gwarantowany w zakresie każdej polisy.

W przypadku zgonu ubezpieczonego za granicą pokrywamy te koszty bez względu na przyczynę zgonu, a także bez limitu kosztów. To znaczy, że w każdym przypadku sprowadzamy do Polski ciało osoby zmarłej lub też prochy po kremacji, załatwimy wszystkie formalności, poprzez profesjonalną firmę funeralną i pokryjemy wszystkie koszty związane z takim transportem. Rodzina może być spokojna – nie mamy limitu ani na trumnę przewozową, ani na dokumenty, które zawsze towarzyszą takiej usłudze, ani na koszt samego transportu. Wiemy, jak bardzo w takiej sytuacji liczy się profesjonalizm i brak zmartwienia o koszty sprowadzenia ciała osoby bliskiej. Dlatego zapewniamy kompleksową pomoc w tej tak trudnej sytuacji.

POLECANE